اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد زنجان خبر داد

فعالیت 1200 هنرمند در استان زنجان

سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: حدود یک‌هزار و 200 هنرمند در عرصه‏‌های مختلف هنری در استان زنجان فعالیت می‎کنند.

فعالیت 1200 هنرمند در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم قاسمی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: هنرمندان توانمند و ارزشمندی در استان زنجان وجود دارند که به عنوان ظرفیت‏‌های قوی برای استان محسوب می‏‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان می‏‌توانند در پیشرفت و توسعه استان زنجان موثر باشند، تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات و وجود انتظارات در این عرصه، مشکلات زیادی در حوزه فرهنگ و هنر استان به وجود آمده است.

سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پیشرفت فرهنگ نیاز به زیرسازی دارد، یادآور شد: در حال حاضر با کمبود امکانات در زیرساخت‏‌ها مواجه هستیم و امیدواریم با حمایت مسئولان یک نوع پویایی در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد شود.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه قرآنی 40 مرکز در استان زنجان با کسب مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند، اضافه کرد: 30 موسسه قرآنی نیز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 223 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: 40 کتابخانه تخصصی نیز در این کانون‎ها ایجاد شده است که 11 هزار نفر در سطح استان عضو این کتابخانه‎ها هستند.

سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 150 کتاب از سال‌جاری در استان زنجان به چاپ رسیده است، اذعان داشت: از این میان حدود 122 جلد کتاب تالیف شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 ناشر فعال و 13 ناشر غیر فعال در استان زنجان وجود دارد، ابراز داشت: 139 کتاب نیز چاپ نخست داشته است.

وی با بیان اینکه 70 باب چاپخانه و 70 کانون تبلیغاتی در استان زنجان وجود دارد، بیان داشت: 26 نشریه استانی نیز در استان فعالیت دارند.

سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: 300 هنرمند تجسمی، 530 هنرمند در عرصه موسیقی و 340 نفر هنرمند در عرصه هنرهای نمایشی در استان زنجان فعالیت می‏‌کنند.

قاسمی برگزاری جشنواره تئاتر، همایش سبک زندگی رضوی و برگزاری نمایشگاه‏‌های مختلف، جشنواره شعر و قصه را از مهم‏ترین برنامه‏‌ها و اقدامات در طول خدمت خود برشمرد و افزود: کاهش اعتبارات از مهم‏ترین مشکلات این اداره کل به شمار می‏‌رود.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول