اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

دستور اکید وزیر ارشاد برای اجرای طرح حمایت اقتصادی از هنرمندان

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از دستورات جدی وزیر ارشاد این است که طرح حمایت اقتصادی از هنرمندان تدوین و اجرا شود.

دستور اکید وزیر ارشاد برای اجرای طرح حمایت اقتصادی از هنرمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر کاراندیش مروستی صبح امروز در گردهمایی کمیته‌های برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در مشهد افزود: بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) در یازدهمین دوره جشنواره به بهترین نحو عمل کرد و توانست گستره برگزاری این جشنواره را جهانی کند.

وی افزود: برگزاری جشنواره امام رضا (ع) به خاطر مردم است پس مشارکت بیشتر مردم را می‌طلبد و مشارکت حداکثری می‌تواند یکی از دستاوردهای آینده بنیاد امام رضا (ع) باشد؛ این مجموعه باید نقش نظارت، حمایت و برنامه‌ریزی در برگزاری جشنواره‌های امام رضا (ع) را داشته باشد و نقش طبیعی مردم در آن حفظ شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب برای برگزاری دولتی مراسم عاشورا و تاسوعا گام‌هایی برداشتیم ولی با کیفیت کم آن مواجه شدیم لذا برگزاری مردمی آن را بهترین حالت می‌بینیم و پیرو این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که جشن‌های بزرگ ملی باید توسط خود مردم اجرا شود.

کاراندیش مروستی تصریح کرد: این جشنواره باید به نحوی اجرا شود که تمام طیف‌های موجود کشور را شامل گردد تا همه اقشار و فرهنگ‌ها از آن بهره‌مند شوند؛ این کار نیز محتواهای فاخر را می‌طلبد.

وی گفت: باید آثار فرهنگی هنری که هنرمندان برای جشنواره امام رضا (ع) تولید می‌کنند را در قالب طرحی اقتصادی تدوین کرد تا هنرمندان نیز مایل به ارائه آثار و دارای استقلال مالی باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر‌نشان کرد: یکی از دستورات جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بوده که طرح حمایت اقتصادی از هنرمندان تدوین و اجرا شود.

وی ادامه داد: فرهنگ وقف مدتی است که در جامعه کمرنگ شده است و فعالیت در این حوزه می‌تواند این سنت حسنه را احیا کند؛ این موضوع را می‌توان در گستره فعالیت‌های جشنواره امام رضا (ع) قرار داد.

کاراندیش مروستی شناخت شخصیت امام رضا (ع) را هدف اصلی این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: باید موضوعات جشنواره امام رضا (ع) گسترده شود و برگرفته از تفکر و اعتبار هنرمندان باشد چرا که طرح و صنعت کلیشه‌ای را مردم نمی‌پسندند.

وی در پایان از برگزاری دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع) در سال 93 با گستره وسیع‌تر و کیفیت‌ فاخر خبر داد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول