اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی شهرآشوب ساروی مازندرانی خبر داد

حضور وزیر ارشاد در دومین روز کنگره ابن شهرآشوب /انتشار 53 مقاله برتر

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی از حضور وزیر ارشاد در دومین روز از برگزاری این کنگره در ساری خبر داد.

حضور وزیر ارشاد در دومین روز کنگره ابن شهرآشوب /انتشار 53 مقاله برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: از وظایف ذاتی ارشاد، توجه به مقوله مشاهیر و مفاخر است.

وی با بیان اینکه مشاهیر و مفاخر، میراث معنوی یک جامعه هستند، ادامه داد: معرفی مفاخر برای الگوگیری نسل نو و جوانان، یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه علامه ابن شهرآشوب ساروی در سال 489 هجری در مازندران چشم به جهان گشود و در سال 588 هجری در شهر حلب، درگذشت، تصریح کرد:‌ پرداختن به ابن‌شهرآشوب،متعلق به یک شهر و استان نیست بلکه ابن شهرآشوب، شخصیت جهانی داشته و متعلق به تاریخ است.

وی با بیان اینکه در فراخوان این کنگره که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شد، چهار محور اصلی را مورد توجه قرار دادیم، افزود: زندگی و شخصیت، اندیشه‌‌ها، اوضاع سیاسی و اجتماعی عصر علامه ابن‌شهرآشوب و کتاب‌شناسی را مدنظر قرار دادیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ابن‌شهرآشوب به کتاب المناقب خود شناخته شده است، گفت: این کتاب به تاریخ زندگی ائمه به صورت تحلیلی پرداخته است.

وی با بیان اینکه 117 مقاله در اختیار دبیرخانه قرار گرفته و کمیته ارزیابی، 85 مقاله را منتخب کرد و در نهایت 53 مقاله به صورت برگزیده شدند، تصریح کرد: این مقالات در کتاب کنگره منتشر می‌شوند.

ابراهیمی اظهار داشت: از کشورهای مختلفی به دبیرخانه این کنگره مقاله ارسال شده و مقالاتی از عراق، لبنان، نیویورک، هلند، هند و پاکستان مقالات برتری بودند.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن‌شهرآشوب ساروی مازندرانی با اشاره به برگزاری کنگره در 29 و 30 آبان در ساری و دوم آذرماه در قم، یادآور شد: آیت‌الله جوادی آملی، سخنران این کنگره در قم هستند و وزیر ارشاد هم در دومین روز از برگزاری کنگره در ساری حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات کنگره ابن شهرآشوب، این است که به محضر رهبری رسیدیم و گزارشی را خدمت ایشان قرائت کردیم، خاطرنشان کرد: رهبری هم ضمن اینکه اصل برگزاری کنگره را تایید فرمودند، عنوان کردند حوزه‌های علمیه نسبت به مستندسازی آثار ابن‌شهرآشوب،اقدام کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کتاب المناقب ابن‌شهرآشوب تاکنون ترجمه نشده بود و به برکت این کنگره ترجمه و شش جلد از آن آماده شده است، گفت: کتاب آرای فقهی علامه هم در روز کنگره توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب المناقب علامه ابن شهرآشوب، توسط فردی پاکستانی‌الاصل مقیم هند به زبان اردو هم ترجمه شده و به دبیرخانه فرستاده است.

ابراهیمی با بیان اینکه اشعار بسیاری از علامه ابن‌شهرآشوب مانده که در کتابی با یک‌هزار صفحه منتشر شده، افزود: علامه ابن شهرآشوب بیش از 20 جلد کتاب دارد.

به گزارش فارس، علامه ابن شهرآشوب ساروی نقش زیادی در زنده نگه داشتن تاریخ تشیع، داشته است.

انتهای پیام/86007/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول