اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب به وزارت ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ارائه طرح برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی در حوزه کتاب به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب به وزارت ارشاد

سیدسعید سرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به هفته کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی اظهار داشت: مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که می‌تواند به توسعه مطالعه و کتاب‌خوانی کمک کند، همان فعالیت‌ها و برنامه‌های تبلیغی و ترویجی است.

وی در ادامه افزود: اقدامات متنوعی می‌توانیم در این حوزه‌ها داشته باشیم که یکی از شاخص‌ترین آنها برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است که این نمایشگاه‌ها می‌توانند گستره‌های متفاوتی داشته باشند از جمله نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی که نقش خوبی در این امر می‌توانند ایفا کنند.

سرابی با تاکید بر اینکه انجام چنین اقداماتی در برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب به صورت مداوم و همه ساله از جمله اقدامات بوده و ارائه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام درخواست اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور پایگاهی برای برگزاری این‌گونه فعالیت‌ها باشد نیز از جمله فعالیت‌هایی است که به توسعه مطالعه و کتاب‌خوانی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه توسعه مطالعه و کتابخوانی از اقدامات متنوع و زیاد دیگری می‌توان نام برد که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، توجه به این موضوع به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگ عمومی، آسیب‌شناسی‌هایی که در این عرصه وجود دارد مانند حمایت از ناشران و مولفان، جلسات معرفی کتاب، معرفی تازه‌های کتاب، نمایشگاه‌های دائمی، نمایشگاه‌های فصلی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و گره زدن موضوع مطالعه و کتابخوانی با رسانه موضوعاتی هستند که می‌توانند در حوزه توسعه مطالعه و کتابخوانی مفید و کمک‌کننده باشند.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول