اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قزوین:

توانمندسازی جامعه هدف اصلی‌ترین رویکرد کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: توانمندسازی جامعه هدف اصلی‌ترین رویکرد این نهاد است.

توانمندسازی جامعه هدف اصلی‌ترین رویکرد کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت صفری پیش از ظهر امروز در دیدار با مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در خصوص امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سند کاهش فقر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد همکاری‌های بسیار ارزشمندی از سوی هر دو دستگاه برای ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و خانواده‌های کم‌درآمد در سطح استان قزوین هستیم.

وی ادامه داد: شوک‌های اقتصادی در جامعه ریزش‌هایی را به دنبال دارد و در این میان عده‌ای از خانواده‌ها دچار مشکل شده و تأمین معاش زندگی برای آنها دشوار و سخت می‌شود که در نهایت به سوی کمیته امداد امام خمینی سوق پیدا می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: در میان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، خانوادهایی هستند که سرپرست خانواده و یا یکی از افراد خانواده به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا‌ است که برای معالجه و مداوا لازم است هزینه‌های زیادی پرداخت کنند.

صفری تصریح کرد: طیف دیگری از مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد افرادی هستند که فاقد مسکن بوده و مستأجر نیز هستند و به علت هزینه‌های بالای اجاره مسکن قادر به تهیه سرپناه مناسب نیستند که همین عامل مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده و برخی از آنها با مشکل بی‌کاری مواجه هستند که مشکلاتشان دوچندان است.

این مسئول عنوان کرد: وظیفه اصلی کمیته امداد رسیدگی به حال نیازمندان و فقر است، البته این نهاد در دهه چهارم عمر خویش تلاش می‌کند با بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی خانواده‌هایی را که دچار آسیب شدند به توانمندی و تعادل برساند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف اصلی‌ترین رویکرد کمیته امداد است، ابراز کرد: در این راستا این نهاد تلاش می‌کند به جای ماهی دادن ماهیگیری را به جامعه هدف آموزش دهد یعنی انسان‌پروری را جایگزین فقیرپروری کند.

صفری با بیان اینکه زلزله‌های اقتصادی عاملی مهمی برای کند شدن روند اجرایی طرح‌های اشتغال این نهاد شده، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی بسیار مؤثر و راهگشاست و امیدواریم هرچه سریع‌تر با همکاری مسئولان استانی و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم با ایجاد مشاغل خانگی و زودبازده گام‌های مؤثری را برای خانواده‌های تحت حمایت و آسیب دیده برداریم.

این مسئول گفت: کمیته امداد امام خمینی تلاش می‌کند راهبردهای اشتغال را به سوی اشتغال گروهی هدایت کند زیرا معتقد است این رویه علاوه بر اشتغال پایدار در صرفه‌جویی منابع نیز بسیار تأثیرگذار است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین عنوان کرد: ما متعهد هستیم طی سال جاری نزدیک به پنج هزار شغل برای جامعه هدف ایجاد کنیم که در صورت تأمین منابع مالی و اعتبارات و امکانات این نهاد آمادگی لازم را برای تحقق تعهد خویش دارد.

صفری اذعان داشت: سند کاهش فقر فرصتی را فراهم می‌آورد تا دستگاه‌ها با یک هم‌افزایی و مشارکت عمومی بتوانند چهره فقر و محرومیت را در استان قزوین کاهش دهند.

انتهای پیام/2667/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول