اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان:

6900 خانوار مددجوی کمیته امداد زنجان هستند

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر شش هزار و 900 خانوار مددجوی کمیته امداد شهرستان زنجان هستند.

6900 خانوار مددجوی کمیته امداد زنجان هستند

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد یک نهاد حمایتی بوده و به تدبیر امام راحل و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تاسیس شده است.

وی با اشاره به افرادی که جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شوند، افزود: خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل (زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، از کارافتادگان) و در قالب طرح شهید رجایی شامل (خانواده‌های نیازمند بالای 60 سال روستایی) هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار و 962 خانوار در قالب طرح شهید رجایی و طرح مددجویی زیر پوشش کمیته امداد شهرستان زنجان هستند.

پناهی با بیان اینکه سالانه بیش از 35 سرفصل خدماتی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود، گفت: خوشبختانه با رویکردهای اتخاذ شده خدمات امداد به صورت هدفمند و بر اساس نیازهای مددجویان به آنها ارائه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارائه هدفمند خدمات یکی از راهکارهای امداد برای توانمندسازی مددجویان و همچنین جلوگیری از وابستگی مددجویان به این نهاد است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد پرداخت مستمری به آنها است، افزود: طی نیمه نخست امسال 20 میلیارد ریال مستمری به مددجویان زنجانی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه به سایر اقدامات این نهاد در حمایت از جامعه هدف اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات بهداشتی و بیمه خدمات درمانی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه هدف که در قالب بیمه مددجویان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، توزیع اقلام بهداشتی در بین مددجویان و پرداخت کمک هزینه سوء تغذیه به کودکان از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد انجام می‌دهد.

این مسئول به پرداخت وام اشتغال به مددجویان و ارائه خدمات خودکفایی و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: این امر به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی و خودکفایی در مددجویان صورت می‌گیرد.

پناهی ارائه خدمات مسکن و ساختمان، خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات جهیزیه و هزینه ازدواج و ارائه خدمات حقوقی و قضایی را نیز از دیگر اقدامات امداد در حمایت از مددجویان این نهاد بر حسب نیازهای آنها عنوان کرد و متذکر شد: ارائه خدمات مددکاری و مشاوره و پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان نیز از سایر اقدامات کمیته امداد در قبال جامعه هدف است.

انتهای پیام/73005/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول