اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام آذربایجان غربی خبر داد

35 هزار زن سرپرست خانوار زیر چتر حمایتی کمیته امداد آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: بیش از 35 هزار نفر زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی زیر حمایت همه‌جانبه کمیته امداد استان قرار دارند.

35 هزار زن سرپرست خانوار زیر چتر حمایتی کمیته امداد آذربایجان غربی

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی متولی اصلی حمایت از خانواده‌های نیازمند و محروم جامعه است که در این راستا حمایت از خانواده‌های دارای سرپرست زن از اولویت‌های اساسی کمیته امداد آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد خانواده‌های دارای سرپرست زن، بر لزوم دستگیری از این خانواده‌ها تأکید کرد و افزود: کمیته امداد استان در تلاش است تا با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف، بر بخش مهمی از نیازهای معیشتی، درمانی و بهداشتی، حقوقی و فرهنگی این خانواده‌ها رسیدگی کند تا قسمتی از خلأ ناشی از فقدان پدر در این خانواده‌ها پر شود.

حسین‌زاده از وجود بیش از 35 هزار نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان خبر داد و تصریح کرد: یک‌هزار و 117 نفر از این تعداد مربوط به خانواده‌های زندانیان است.

وی با اعلام اینکه این تعداد زن سرپرست خانوار، با حمایت کامل کمیته امداد استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، گفت: به این ترتیب این خانواده‌ها از مزایای درمانی و بازنشستگی بیمه تأمین اجتماعی نیز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی ارائه تسهیلات برای اشتغال‌زایی این خانواده‌ها را از دیگر حمایت‌های کمیته امداد برای آنها عنوان کرد و افزود: در این راستا آموزش‌های مهارتی لازم نیز به افراد متقاضی ارائه می‌شود تا با کسب مهارت‌های لازم و تأمین منابع مالی، زمینه ایجاد اشتغالی پایدار برای این خانواده‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات فرزندان این خانواده‌ها، خدمات متنوع فرهنگی در قالب ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف درسی و فرهنگی و همچنین تأمین شهریه و مخارج تحصیلی مدرسه و دانشگاه نیز به این افراد ارائه می‌شود.

حسین‌زاده به مساعدت‌های کمیته امداد برای تأمین جهیزیه دختران این خانواده‌ها در زمان ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: فرزندان این خانواده‌ها تا زمان ازدواج به واسطه کمیته امداد، زیر حمایت طرح اکرام ایتام قرار می‌گیرند تا به این ترتیب بر بخشی از مشکلات آنها رسیدگی شده و تأمین مالی شوند.

وی ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی، حقوقی و قضایی، همچنین ارائه آموزش‌های فرهنگی و اعتقادی و مشاوره‌های رایگان شغلی و تحصیلی را از دیگر اقدامات حمایتی کمیته امداد استان برای این خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: در صورت برخورداری از شرایط لازم، خدمات مختلفی برای احداث و یا تعمیر مسکن این خانواده‌ها نیز به آنها ارائه می‌شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات فوق‌الذکر، ماهانه مبلغی به صورت مستمری به این افراد تعلق می‌گیرد تا گامی در راستای رفع مشکلات مادی این خانواده‌ها باشد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول