اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان البرز خبر داد

مشارکت هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد البرز در طرح قرآن در خانه

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت:‌ هزار خانواده زیرپوشش این نهاد در استان در طرح قرآن در خانه مشارکت کرده‌اند.

مشارکت هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد البرز در طرح قرآن در خانه

قربانعلی مصطفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و معنوی ویژه مددجویان از ابتدای سال جاری طرح‌های متعددی در سطح استان انجام شده است که افراد زیرپوشش کمیته امداد البرز استقبال خوبی از آنها داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و معنوی که توسط اداره فرهنگی کمیته امداد استان البرز انجام شد، طرح قرآن در خانه است که از سوی مددجویان با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو شد.

این مسئول افزود: براساس این طرح ابتدا اقدام به دعوت از خانواده‌های زیرپوشش کرده و از آن دسته خانواده‌هایی که برای انجام فعالیت‌های قرآنی آماده بودند، ثبت‌نام به عمل آمد.

مصطفایی اضافه کرد: سپس برای هر خانواده جلسات توجیهی و آموزشی با حضور علمای دینی و قرآن‌پژوهان برگزار و روند اجرای طرح قرآن در خانه به آنها آموزش داده شد.

وی افزود: هم‌اکنون مراحل آموزشی برای هزار خانواده جهت اجرای طرح قرآن در خانه انجام شده و این طرح در میان خانواده‌های فوق در حال اجرا است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان البرز تصریح کرد: تلاش داریم که هیچ هزینه‌ای از سوی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد برای اجرای این طرح معنوی و دینی پرداخت نشود و به همین دلیل هزار جلد قرآن از سوی کمیته امداد در میان این خانواده‌ها توزیع شده است.

مصطفایی گفت: هم‌اکنون اعضای این خانواده‌ها از سوی قرآن‌پژوهان و علمای دینی تحت آموزش قرار دارند و نخستین آزمون که مربوط به مرحله اجرای طرح است در تاریخ 16 آذرماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون در بخش ترجمه و تفسیر 5 جزء اول کلام‌الله مجید است و به صورت کتبی و متمرکز برگزار می‌شود.

مصطفایی گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای دانش دینی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد است و تلاش داریم این برنامه معنوی و دینی را به صورت مداوم در استان البرز اجرا کنیم.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول