اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گاز بسیاری از واحدهای مسکن مهر هنوز وصل نشده است

مشکلات مسکن مهر همچنان ادامه دارد

حدود 6 ماه پیش خانه‌‌ای که فاقد برق و گاز بود را تحویل گرفته و با پیگیری‌های فراوان دو ماه پیش برق خانه وصل شد، ولی هنوز گاز وصل نشده است.

مشکلات مسکن مهر همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس – علی زنگنه: قیمت مسکن هر روز بالاتر می‌رفت حالا دیگر قیمت‌ها نجومی شده بود. با حساب و کتابی که کرده بود با حقوق کارگری و با پس‌انداز اندکی که می‌توانست جمع کند حدود 30 سال دیگر می‌توانست صاحبخانه شود. با خود فکر می‌کرد که دیگر باید خواب خانه‌دار شدن را ببیند و اجاره‌خانه هم روز به روز بالاتر می‌رفت. اینکه هرماه مجبور بود قسمتی از حقوق خود را به عنوان اجاره خانه کنار بگذارد، کلافه‌اش کرده بود و داشتن یک سرپناه به نام خودش بزرگترین آرزوی زندگی‌اش بود.

با شنیدن خبر پروژه مسکن مهر برق امیدی در چشمانش روشن شد، امیدوار بود راهی پیدا شده است که می‌تواند صاحب‌خانه شود. به هر زحمتی بود، توانست پول ثبت‌نام اولیه را فراهم کند و با گرفتن وام، فروش طلاها و لوازم منزل توانست تمام پول مسکن را فراهم کند و بعد از انتظاری طولانی بالاخره کلید مسکن خود را دریافت کرد.

دیگر به بزرگترین آرزوی زندگی‌اش رسیده بود. تصمیم گرفته بود که با شروع سال تحصیلی جدید به همراه همسر و فرزندش به خانه نوساز خود برود و با وجود داشتن قسط‌های فراوان از شر اجاره‌خانه راحت شود و در خانه خود به عنوان صاحب‌خانه زندگی کند، ولی با قدم گذاشتن به خانه جدید و نوساز با مشکلات بی‌شماری روبه‌رو شد که شیرینی خانه‌دار شدن را به کام او تلخ و تلخ‌تر می‌کرد.

بسیاری از زوج‌های قمی به امید خانه‌دار شدن، دار و ندار خود را فروختند تا بتوانند در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کنند و پس از انتظاری که در بعضی موارد بیش از پنج سال طول کشید، خانه‌های خود را تحویل گرفتند، ولی تحویل مسکن پایان کار نبود و با قدم گذاشتن به این خانه‌ها مجبور شدند با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنند و دیگر صاحب‌خانه‌شدن بزرگترین آرزوی آنها نبود، بلکه داشتن آسایش تبدیل به بزرگترین آرزوی آنها شده بود.

بعضی واحدهای مسکن مهر هنوز انشعاب گاز ندارند

در مواردی مشاهده شده است که پس از تحویل کلید، مالکان با مشکل انشعابات آب، برق و گاز مواجه هستند و بازرسان اداره‌های مذکور با مشاهده نقص در ساختمان اجازه نصب انشعابات را نمی‌دهند.

یکی از مالکان مسکن مهر که در اتحادیه کارگری ثبت‌نام کرده بود، به خبرنگار فارس گفت: حدود پنج سال پیش با ثبت‌نام در این طرح فکر می‌کردم که با پرداخت 10 میلیون تومان می‌توانم به زودی صاحب خانه شوم ولی با گذشت پنج سال و با پرداخت 15 میلیون تومان کلید یک خانه بدون پارکینگ و کابینت را به من دادند.

وی با بیان اینکه حدود 6 ماه پیش خانه‌ای که فاقد برق و گاز بود را تحویل گرفته است، افزود: با پیگیری‌های فراوان دو ماه پیش برق خانه وصل شد، ولی هنوز گاز وصل نشده است.

سعید پورمند ادامه داد: بازرس شرکت گاز هر دفعه نسبت به ساخت و ساز ساختمان ایراد می‌گیرد و مجوز انشعاب گاز را نمی‌دهد و پیمانکار ساختمان هم قول می‌دهد که به سرعت مشکل را حل کند که خود مدتی طول می‌کشد و تنها کسانی که متضرر می‌شود، من و خانواده‌ام هستیم که مجبوریم بدون گاز در این سرما زندگی کنیم و هیچکس هم جوابگوی ما نیست.

یکی دیگر از مالکان مسکن مهر کارگری گفت: من در قم مستاجر بودم و پس از اتمام قرارداد تصمیم داشتم که به خانه خود در پردیسان نقل مکان کنم، ولی اکنون با وجود این مشکل و داشتن یک بچه چهار ماهه امکان زندگی در این خانه برای من وجود ندارد.

وی گفت: فعلا به این خانه اسباب‌کشی کرده‌ام، ولی به همراه همسر و فرزند چهار ماهه‌ام در خانه پدرم زندگی می‌کنم به این امید که به زودی مشکل ما حل شود.

فاصله 50 کیلومتری مسکن مهر کارگری با شهرک‌های صنعتی

با توجه به اینکه طرح مسکن مهر از ابتدا برای قشر کم‌درآمد طرح‌ریزی شده بود، ولی دور بودن این خانه‌ها از مراکز تولیدی استان مشکلات فراوانی برای این افراد به وجود آورده است. مسکن مهر کارگری نیز مانند دیگر مسکن‌های مهر در انتهای شهرک پردیسان قرار دارد و با توجه به اینکه بیشتر قشر کارگر قم در شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمود آباد مشغول به کار هستند، رفت و آمد بین مسکن و محل کار تبدیل به معضلی برای این افراد شده است.

تعداد اندکی که توانایی فراهم کردن وسیله نقلیه را داشته‌اند، مجبورند فاصله 50 کیلومتری مسکن تا محل کار را با وسیله نقلیه طی کنند که خود مشکلات فراوانی را به همراه داشته است و کسانی هم که توانایی فراهم کردن وسیله نقلیه را ندارند، تا کنون موفق نشده‌اند به مسکن خود نقل مکان کنند.

یکی دیگر از مالکان مسکن مهر کارگری گفت: به علت دوری محل کار تا پردیسان هیچ شرکتی برای این منطقه سرویس نمی‌گذارد و من مجبورم خودم را به هر طریقی شده به قم برسانم تا از سرویس استفاده کنم.

وی با بیان اینکه با گرفتن وام موفق شده است یک دستگاه پراید برای تردد در این مسیر تهیه کند، گفت: علاوه بر قسط مسکن مهر و قسط وام‌ها باید هزینه خرابی وسیله نقلیه و پول بنزین را نیز بپردازم که با توجه به درآمد اندک کارگری مشکلات فراوانی برای من به وجود آمده است.

اگرچه امکانات زیربنایی از جمله مراکز خدمات درمانی، مدرسه، بانک، پاسگاه‌های انتظامی، آتش نشانی، پارک و ... از موارد بسیار مهمی هستند که کمبود آنها در مسکن مهر کاملا به چشم می‌خورد ولی داشتن آب، برق و گاز جزو الزامات اولیه زندگی است که نبود آنها زندگی را غیر ممکن می‌کند و صاحبان مسکن مهر استان از مسئولان تقاضا دارند که هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شوند تا حداقل امکانات زندگی در این خانه‌ها فراهم شود، به این امید که مشکلات دیگر به مرور برطرف شوند.

انتهای پیام/2258/ب40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول