اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

دولت در صورت ناکارآمد دانستن مسکن مهر طرح جایگزین ارائه کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس معتقد است دولت اگر نمی‌خواهد مسکن مهر ادامه پیدا کند و این طرح را ناکارآمد می‌داند، طرح جایگزین ارائه کند.

دولت در صورت ناکارآمد دانستن مسکن مهر طرح جایگزین ارائه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اگر چه تکمیل واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف کشور کم و بیش ادامه دارد، اما همچنان مشکلات عدیده این میراث گذشته و سخنان متناقض مسئولان دولتی متقاضیان آن را سرگردان کرده است، از مجموع دو میلیون واحد مسکن مهر، نیمی از آنها همچنان نیمه کاره است و در روزهای اخیر برخی خبرها حکایت از عدم تخصیص وام برای اتمام طرح‌های نیمه کاره داشت.

در همین ارتباط سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مسئولان امر در ارتباط با مسکن مهر سیاست مشخصی ندارند و یک روز اعلام می‌کنند که مسکن مهر متوقف می‌شود، باز اعلام می‌شود در همین حدی که هست ادامه می‌دهیم و همین تعداد را به پایان می‌رسانیم و با این سخنان دارندگان مسکن مهر در سردرگمی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: ما نمایندگان انتظار داریم دولت به طور مشخص، نظر واحدی را در ارتباط با مسکن مهر اعلام کند، جدا از مسکن مهر موضوع وام مسکن هم برای مردم معضلی شده است، یعنی کسانی خودشان مسکن را بنا کرده بودند به امید آنکه دولت 20 میلیون یا 25 میلیون وام می‌دهد، اما در حال حاضر متاسفانه مدتی است که این وام‌ها تعطیل شده و در نتیجه مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: یکی از برنامه‌های خوبی که در دولت گذشته صورت گرفته است، همین موضوع یعنی مسکن مهر بوده و در نتیجه اجرای این طرح، امیدی در دل‌های مردم و به ویژه مستضعفان جامعه ایجاد شده بود که بتوانند با سرمایه‌های اندک خود صاحبخانه شوند و اکنون با این صحبت‌های مسئولان دولتی مردم نگران هستند.

وی درباره تبعات کنار گذاشتن طرح مسکن مهر گفت: ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان نظام پیگیر افزایش جمعیت هستیم و اگر قرار باشد جمعیت افزایش پیدا کند، شرایط نیز باید فراهم شود، مانند شرط مسکن، مسائل آموزشی و فرهنگی تا در بستر این امکانات بتوانیم فضا را برای جمعیت 150 میلیونی در کشور فراهم کنیم.

موسوی لارگانی افزود: اگر مسکن مهر ادامه پیدا نکند بایستی فکری به حال مسکن مردم کرد زیرا هنوز هم مسکن از نیازهای اساسی مردم است، با این شرایط اگر جوانی بخواهد در کلان شهرها صاحب‌خانه شود، اصلاً امکان‌پذیر نیست و اگر بخواهد خانه‌ای را رهن کند، در شهری مانند تهران در مناطق متوسط حرف از متری یک میلیون رهن است و حال تصور کنیم جوانی بخواهد یک خانه 70 یا 80 متری اجاره کند، باید 70 تا 80 میلیون پول داشته باشد تا بتواند خانه رهن کند، حالا خرید که جای خود را دارد.

وی اضافه کرد: یک جوان چقدر کار کند، ماهی چقدر پس‌انداز کند تا بتواند خانه‌ای رهن کند، لذا باید فکر ویژه‌ای برای مسکن کنند، حالا اگر نمی‌خواهند مسکن مهر ادامه پیدا کند و این طرح را ناکارآمد می‌دانند باید طرح جایگزین ارائه کنند و در غیر این صورت باید موضوع افزایش جمعیت را کنار بگذاریم؛ نمی‌توانیم موضوع افزایش جمعیت را مطرح کنیم و فکری به حال مسکن، کار و آموزش آنها نکرده باشیم.

انتهای پیام/2301/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول