اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیشرفت فیزیکی 35 درصدی مسکن مهر شهر جدید امیرکبیر

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 35 درصدی احداث واحدهای مسکن مهر شهر جدید امیرکبیر خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 35 درصدی مسکن مهر شهر جدید امیرکبیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن نریمان عصر امروز در بازدید از واحدهای مسکن مهر شهر امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه احداث واحدهای ویلایی مسکن مهر در شهر امیرکبیر نسبت به شهرهای دیگر با تاخیر شروع شده و شهر امیرکبیر از آخرین پروژه‌ها بوده اما پیشرفت خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: در این شهر با توجه به نوع کار و ساخت صنعتی واحدها در صورت هماهنگی همزمان امور زیربنایی با ساخت مسکن روند ساخت سرعت خواهد یافت.

وی گفت: در شهر جدید امیرکبیر کار احداث یک‌هزار و 131 واحد مسکن ویلایی آغاز و واحدها به صورت تک واحدی و در قطعات 300 متری پیش‌بینی شده‌ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در فاز نخست بارگذاری این شهر برای 10 هزار نفر پیش‌بینی شده است و بنا بر گزارش مسئولین آب منطقه‌ای به منظور تامین آب برای فاز نخست مشکلی وجود ندارد همچنین به منظور رفع مشکلات زیربنایی در این شهر و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان مقرر شد در نشستی با حضور وزیر نیرو مشکلات بررسی شود.

نریمان با اشاره به استقبال خوب متقاضیان و ثبت نام مسکن در شهر جدید امیرکبیر گفت: هدف ما فقط واگذاری مسکن مهر نیست بلکه سعی داریم متقاضیان هنگام اسکان از حداقل‌های آسایش و آرامش شهری هم بهره‌مند باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید تلاش دارد با کمک‌ها و تعهدات دستگاه‌های دیگر به ویژه وزارت نیرو در تامین برق و آب و تاسیسات فاضلاب، این طرح را پیش ببرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید افزود: ارائه مشوق‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و افزایش سطح خدمات شهری، مراکز تفریحی از راهکارهایی هستند که می‌توانند به ایجاد شهرهای جدید پویا و زنده منجر شوند.

*پیشرفت 75 درصدی مسکن مهر مهاجران

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 75 درصدی احداث یک‌هزار و 300 واحد مسکن مهر شهر مهاجران خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 320 واحد در شهر مهاجران آماده بهره‌برداری است که عمده مشکل این واحدها شبکه برق است که در صورت انجام تعهد دستگاه‌های خدمات‌رسان این واحدها تحویل خواهد شد.

نریمان در مورد افزایش سهم آورده متقاضیان به منظور تامین آب، برق و گاز گفت: برخی از موارد در قراردادها به صورت علی‌الحساب محاسبه شده است که تلاش داریم با هماهنگی دستگاه‌ها حداقل فشار بر روی متقاضیان باشد.

وی ادامه داد: شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در صدد است با افزایش تسهیلات بانکی، افزایش آورده‌های بانکی و کمک‌های جنبی هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را بدون مشکل تحویل دهد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در گذشته در ساخت مسکن مهر به رفع مشکلات زیربنایی توجه‌ای نمی‌شد و اکنون ما میراث‌دار این مشکلات هستیم گفت: از متقاضیان می‌خواهیم به منظور رفع این معضلات با صبر خود ما را یاری دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سطح کشور از 2 میلیون واحد مسکن مهر پیش‌بینی شده در شهرهای جدید 400 هزار واحد احداث شده است که پیشرفت بالای 70 درصد دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر گفت: میانگین زیربنای واحد‌های احداثی در شهر امیرکبیر 100 متر مربع همراه با 200 متر حیاط است که به منظور احداث و تکمیل این واحد‌ها سه شرکت مشغول به کار هستند.

علیرضا عزیزی افزود: برای هر واحد احداثی 250 میلیون ریال تسهیلات مسکن مهر در نظر گرفته شده که متقاضیان پس از طی مراحل قانونی می‌توانند از آن استفاده کنند.

شهر جدید امیرکبیر واقع در کیلومتر 40 محور اراک ـ سلفچگان در زمینی به مساحت یک‌هزار و 400 هکتار برای اسکان حدود یک‌صد هزار نفر طراحی شده که با توجه به قرار داشتن این شهر در مسیر جاده اراک ـ تهران از موقعیت خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/87002/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول