اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده طب سنتی کرمان عنوان کرد

بروز تاثیرات تداخلات غذایی به صورت بیماری‌

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاثیرات تداخلات غذایی در چندین سال بعد به صورت بیماری‌های مختلف و صعب‌العلاج در فرد بروز می‌کند.

بروز تاثیرات تداخلات غذایی به صورت بیماری‌

میترا مهربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه مصرف همزمان بعضی از مواد غذایی با هم می‌تواند برای فرد مضر باشد، اظهار داشت: گاهی تاثیرات این تداخلات غذایی در چندین سال بعد به صورت بیماری‌های مختلف و صعب‌العلاج در فرد بروز می‌کند.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقد هستند، مصرف همزمان ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت سبب بروز لکه‌های پوستی می‌شود.

وی افزود: همچنین مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه تولید می‌شود همراه با برنج موجب کولیت و درد شکم می‌شود که ممکن است این بیماری‌ها حاصل عدم رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد.

مهربانی عنوان کرد: توصیه می‌شود، افراد از مصرف خربزه با عسل، ماست با هر نوع گوشت و یا غذای گوشتی، کله پاچه با انگور، پنیر با بادام، شیر با میوه‌های تازه و شیر با تخم‌مرغ خودداری کنند.

وی تأکید کرد: افراد باید از مصرف شیر با مواد غذایی ترش و شور، شیر با حبوبات، شیر با ترب، شیر با سبزیجات خام، شیر با گوشت، شیر با ماهی تازه و تخم مرغ با ماهی تازه پرهیز کنند.

مهربانی بیان داشت: افراد از مصرف همزمان سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه تولید می‌شود با برنج، ماش و حلیم خودداری کنند.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مصرف همزمان انار با حلیم، فرآورده‌های لبنی با ترشیجات و با انواع آلو و خوردن خربزه یا هندوانه به همراه وعده غذایی و مصرف گوشت خام نیز می‌تواند امراض جدی را برای  فرد در پیش داشته باشد.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول