اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط زیست مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد

حضور بازرسان اداره بهداشت در محل‌های طبخ غذای نذری

مدیر گروه بهداشت محیط زیست مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه بازرسان اداره بهداشت در محل‌های طبخ غذای نذری حضور دارند، گفت: ظروف یکبار مصرف سبب امراض و سرطان می‌شود.

حضور بازرسان اداره بهداشت در محل‌های طبخ غذای نذری

حسین صفاری  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات و آموزش‌های لازم به منظور عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایام محرم برای هیئت‌های عزاداری اظهار کرد: قبل از ایام محرم هیئت‌های مذهبی آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند و در حال حاضر نیز بازرسان اداره بهداشت در محل‌های طبخ غذای نذری و نظارت بر استفاده از ظروف یکبار مصرف در حال انجام وظیفه هستند.

وی با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف سبب امراض و سرطان‌ها می‌شود، بیان کرد: دما، چربی و PH یکی از سه فاکتور اصلی سرطان‌ها و بیماری‌های بدخیم هستند و دمای بالا در ظروف یکبار مصرف عامل انتقال بیماری‌ها است و چربی و نمک زیاد سبب بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد و به همین منظور پرهیز از این سه فاکتور الزامی است.

مدیر گروه بهداشت محیط زیست مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف 500 سال زمان برای تجزیه نیاز دارد و باید ظروف گیاهی را جایگزین این ظروف دانست، خاطرنشان کرد: ظروف یکبار مصرف گیاهی که از نشاسته ذرت درست شده برای انسان زیان آور نیست بلکه این ظروف زودتر تجزیه شده و سبب آلودگی محیط زیست نیز نمی‌شوند.

وی استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف را هم مضر دانست و تاکید کرد: از خوردن چایی و شیر داغ در لیوان‌های یکبار مصرف جداً خودداری کنید زیرا سه فاکتور اصلی عامل بیماری‌های سرطانی در لیوان‌های یک بار مصرف نیز صدق می‌کند.

صفاری در پایان برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها تصریح کرد: از ذبح دام در هیئت‌های عزاداری خودداری کنید و بعد از اتمام جلسات از ریختن ظروف یکبار مصرف در خیابان‌ها بپرهیزید چون علاوه بر زشتی محیط زیست سبب انتقال بیماری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/2301/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول