اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان مطرح کرد

توصیه‌های بهداشتی برای تهیه و توزیع غذای نذری

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای حفظ سلامت مردم نیاز است که بهداشت در تهیه و توزیع غذاهای نذری رعایت شود.

توصیه‌های بهداشتی برای تهیه و توزیع غذای نذری

سیدمحمد علوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم و افزایش توزیع غذای نذری رعایت بهداشت در توزیع و پخت غذای نذری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت مردم نیاز است که بهداشت در تهیه غذاهای نذری رعایت شود و ابتدا باید از سلامت مواد اولیه تهیه نذری مطمئن شد زیرا تهیه غذا از منابع آلوده عوارض خطرناکی دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به رعایت شرایط بهداشتی در محل پخت غذا اشاره کرد و گفت: در محل پخت غذای نذری باید استانداردهای بهداشتی رعایت شود و از تجمع حشرات موذی جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: همچنین افرادی که غذای نذری را پخت می‌کنند باید از لحاظ سلامت و بهداشت در شرایط مطلوب باشند و ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

علوی خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف یک‌بار مصرف گیاهی به ویژه برای مایعات با حرارت بالای 65 درجه سانتیگراد، پیشگیری از راه رفتن افراد توزیع کننده غذا بر روی سفره و کم شدن فاصله توزیع غذا‌ها از زمان پخت تا مصرف به مدت دو ساعت از مواردی است که در تهیه و توزیع غذاهای نذری باید رعایت شود.

انتهای پیام/72011/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول