اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خبر داد

احداث مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در زنجان

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در شهرستان زنجان احداث می‌شود.

احداث مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلال قربانی، ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های جدید استان زنجان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و دفاع جانانه مردم در دفاع مقدس و حماسه خون و شهادت برگرفته از نهضت عاشورا و کربلا است.

وی به گزارشی از فعالیت هفت ساله خود در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: در سال 85 دفتر حفظ آثار به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتقاء یافت.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه مسئولان در اداره کل تلاش می‌کنند تا گام‌های خوبی در حفظ آثار، اسناد و خاطرات رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بردارند، افزود: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان در دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه 50 نفر از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس استان با حضور در اداره کل خاطرات خود را در قالب روش ثبت تاریخ شفاهی بیان کردند، گفت: این خاطرات به صورت فایل دیجیتال در اختیار اداره کل قرار دارد و در آینده به کتاب تبدیل می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه دو جلد کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام در مرحله ویرایش و پیش چاپ است، افزود: اداره کل تلاش می‌کند به زودی این آثار را به دست مردم ولایی استان زنجان برساند.

وی با بیان اینکه کتاب خاطرات خود نوشته سرهنگ عرفانی در حال ویرایش نهایی است، تصریح کرد: این آثار به زودی توسط اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت‌های هنری خوبی در استان زنجان انجام شده، ابراز داشت: تولید فیلم مستند نقش استان زنجان در دفاع مقدس و تولید آلبوم عکس دفاع مقدس با عنوان «راز باران» از جمله دیگر آثار است.

این مسئول با بیان اینکه 14 شماره نشریه «جرعه نوشان» به مرحله چاپ رسیده، متذکر شد: در حوزه ادبیات چهار جشنواره شعر دفاع مقدس که حاصل چاپ سه عنوان کتاب شعر است در سطح استان برگزار شده است.

قربانی به تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌های آزاد، دولتی، پیام‌نور و دیگر دانشگاه‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: هم‌اکنون 22 استاد در حال تدریس این درس هستند.

وی از احداث مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: این موزه در زمینی به مساحت 22 هکتار در منطقه گاوازنگ زنجان احداث می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول