اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان:

520 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کرمان فعال است

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان، 520 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم که در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

520 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کرمان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، افشین شهرکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سطح استان کرمان 26 مرکز ثابت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد که در طول سال تعطیلی ندارند و به ارائه خدمت به متقاضیان می‌پردازند.

وی افزود: ما در کنار مراکز ثابت، مراکز سیار روستایی، عشایری، پادگان‌ها، زندان‌ها و جوار دانشگاهی داریم که آموزش‌های لازم را به افراد متقاضی ارائه می‌دهند.

شهرکی بیان کرد: یک نوع آزمون ادواری داریم که در این نوع آزمون افرادی که حرفه‌ای را یاد دارند و فقط متقاضی دریافت گواهینامه از مراکز فنی و حرفه‌ای هستند، آزمون برای این افراد برگزار و پس از قبولی در آزمون به آنها مدرک فنی و حرفه‌ای داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در نیمه نخست سال جاری به 80 درصد تعهدات خود در زمینه عملیات آموزش که شامل 2 میلیون و 400 هزار نفر ساعت می‌شود، عمل کرده‌ایم.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان، 520 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم که در رشته‌های کامپیوتر، خدمات، آموزشگاه‌های آرایش و پیرایش زنانه، صنایع دستی و ...فعالیت می‌کنند.

شهرکی با اشاره به اینکه 20 مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح استان کرمان داریم که آموزش‌های فنی به افراد متقاضی می‌دهند، افزود: به دلیل هزینه‌بر بودن آموزش‌های فنی و طولانی مدت دوره‌های آموزشی و نبود امکانات مناسب آموزشگاه‌های زیادی رغبت به فعالیت در این زمینه را ندارند.

وی عنوان کرد: 23 تفاهم‌نامه همکاری با مراکز دولتی و غیر دولتی انعقاد کرده‌ایم مانند آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی، زندان‌ها، بنیاد مسکن، برق منطقه‌ای شمال و جنوب استان کرمان و... که آموزش‌های لازم به افراد این مراکز داده شود.

شهرکی بیان داشت: در بحث نوین نظام استاد شاگردی که در یک سال و نیم گذشته آغاز شده، 24 واحد کارگاهی در شهر کرمان در این زمینه فعالیت می‌کنند و در شهرهای بردسیر و بم این نظام نوین استاد شاگردی بیشتر از کرمان با استقبال مشاغل روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/80022/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول