اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

حضور 5 هزار کارآموز زنجانی در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 5 هزار و 35 نفر در آزمون پایان دوره اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان شرکت کردند.

حضور 5 هزار کارآموز زنجانی در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه عملیاتی سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پنجمین آزمون پایان دوره هماهنگ کشوری در استان زنجان به طور همزمان با سراسر کشور روز جمعه 17 آبان‌ماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این آزمون در استان زنجان در 9 حوزه اصلی برگزار شد، تصریح کرد: در شهرستان‌های زنجان و ابهر با دو حوزه و در خدابنده، طارم، خرم‌دره، ماهنشان و ایجرود این آزمون برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آزمون پایان دوره در 36 حوزه فرعی برگزار شد، تصریح کرد: این حوزه‌ها شامل تیم‌های سیار و روستایی با شرکت بیش از 5 هزار و 35 نفر در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: نتایج این آزمون تا اواخر هفته جاری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام می‌شود.

صیادی با بیان اینکه 2 هزار و 165 نفر این آزمون را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: همچنین 2 هزار و 870 نفر مابقی آزمون پایان دوره را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان آزمون پایان دوره در شهر زنجان 2 هزار و 207 نفر هستند، اضافه کرد: کمترین شرکت‌کنندگان مربوط به حوزه ایجرود به تعداد 92 نفر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین حرفه ICDL درجه یک با 217 نفر متقاضی بیشترین و عکاسی عمومی به تعداد یک نفر کمترین شرکت‌کننده را داشته است.

این مسئول تصریح کرد: از مجموع کل شرکت‌کنندگان به ترتیب 350 و 768 نفر در حرفه‌های مختلف صنایع ساختمان و صنایع‌دستی در آزمون پایان دوره شرکت داشته‌اند.

صیادی ادامه داد: این آزمون در استان زنجان در 214 حرفه فنی و خدماتی با پشتیبانی 223 نفر کارشناس و عوامل اجرایی در سطح استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سؤالات 52 حرفه این آزمون به صورت همسان کشوری توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی شده است، گفت: 162 حرفه مابقی توسط مربیان و کارشناسان استان زنجان تهیه و طراحی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این آزمون در دو مرحله تئوری و عملی برگزار شده است، تصریح کرد: افرادی که هر دو مرحله این آزمون را با موفقیت به اتمام برسانند از طرف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای با کد استاندارد بین‌المللی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/73008/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول