اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

60 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی اتفاق افتاده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بیش از 60 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به علاقمندان در مراکز دولتی و به صورت رایگان انجام شده است.

60 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی اتفاق افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در آیین بدرقه تیم اعزامی المپیاد فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: جوانان استان با اتکا به خداوند متعال و با حفظ روحیه و اعتماد به نفس در این مسابقات شرکت کنند که امیدواریم در این دوره از مسابقات نیز چون سال‌های قبل جوانان اردبیلی خوش بدرخشند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات جوانان استان اردبیل با تکیه بر توان و نیروی مهارتی خود قادر می‌شوند درخششی بی‌نظیر داشته باشند که امیدواریم این امر با عنایت الهی اتفاق بیفتد.

صفری با یادآوری اینکه مسابقات ملی مهارت یک ظرفیت عظیم برای سنجش توان و قدرت نیروها و ارزیابی عملکرد واقعی آنهاست، تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم اشتغال پایدار، ایجاد فرصت‌های کار و گرایش به فناوری‌های جدید در سایه مهارت‌آموزی‌ها به دست می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیون نفر ساعت آموزش به علاقمندان ارائه شده است، اضافه کرد: این معادل 20 هزار و 610 نفر شرکت‌کننده در دوره‌های مختلف است که در مسیر مهارت‌آموزی گام برداشتند.

وی یکی از سیاست‌‌گذاری‌های اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای را توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز بازار کار، مراکز ثابت شهری، جوار دانشگاهی، روستایی، عشایری، پادگان‌ها و زندان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: آموزش در بخش صنایع و توجه به حوزه استاد شاگردی با هدف ایجاد ظرفیت، بسترسازی و اشتغال مطلوب انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اعلام اینکه بیش از 60 درصد آموزش‌ها در مراکز دولتی و مابقی در آموزشگاه‌های آزاد انجام شده است، بیان کرد: 11 هزار و 40 نفر از ابتدای امسال تاکنون در بخش دولتی و بالغ بر 9 هزار و 570 نفر در بخش خصوصی آموزش دیدند.

صفری با بیان اینکه نیمی از آموزش‌های مهارتی و ظرفیت ارائه آن در بخش خصوصی است، گفت: فعالیت 210 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نشان می‌دهد باید از این ظرفیت استفاده لازم را داشت.

استان اردبیل در این دوره از مسابقات با 17 شرکت‌کننده و در 15 رشته حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول