اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به 2 هزار بانوی قمی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به حدود 2 هزار بانوی قمی خبر داد.

آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به 2 هزار بانوی قمی

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قم با اشاره به زیرپوشش قرار گرفتن یک‌هزار و 990 نفر از زنان در 2 مرکز ویژه بانوان و 2 مرکز 2 منظوره با 67 حرفه آموزشی و طی 162 دوره آموزشی اظهار داشت: این بانوان در رشته‌هایی نظیر کیف‌دوزی، کاربر گیاهان دارویی، قالی‌بافی تابلویی، روبان‌دوزی، توسعه دهنده WEB با PHP، تکنسین عمومی شبکه‌های کامپیوتری، گوهرتراشی، مدیر سرویس دهنده‌های مایکروسافت، سرمه‌دوز سنتی و ... آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و 747 نفر در قالب 312 هزار و 936 نفر ساعت در دوره‌های پایه، 243 نفر در قالب 13 حرفه در دوره‌های پیشرفته و 96 نفر نیز در دوره‌های آموزشی بازار محور (صنایع و صنوف) در چهار رشته آموزشی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ضمن اشاره به آموزش سه هزار و 604 نفر از بانوان استان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: این بانوان در 130 آموزشگاه و در 14 رشته از قبیل امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبایی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی در قالب 544 دوره آموزشی مورد تعلیم قرار گرفتند.

عطارنیا آموزش بانوان روستایی را نیز یکی دیگر از اهداف اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم دانست و افزود: در بخش آموزش بانوان روستایی 239 هزار و 37 نفر ساعت در چهار رشته آموزشی امور اداری، صنایع‌دستی (بافت)، طراحی و دوخت و کشاورزی (امور باغی و زراعی) موفق به اخذ گواهینامه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ندامتگاه‌های استان نیز 76 نفر از بانوان در رشته‌های صنایع‌دستی شامل دوخت‌های سنتی، طلا و جواهرسازی، صنایع نساجی و طراحی و دوخت آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان این‌که کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال بانوان در جامعه است، گفت: کسب مهارت و توانایی زمینه لازم را برای فعالیت‌های بانوان در جامعه فراهم می‌کند.

عطارنیا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در ایجاد مشاغل گوناگون برای بانوان روستایی مهم قلمداد کرد و ادامه داد: آموزش‌های دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیت‌های آنان، تامین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است.

وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دختران روستایی زمینه را برای حضور و فعالیت بیشتر آن‌ها در سطح جامعه فراهم می‌کند و در توسعه پروژه‌های روستایی نقش بسزایی دارد چراکه پروژه‌ها نیازمند همکاری زنان و مردان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم یادآور شد: افزایش درآمد خانواده‌های روستایی دسترسی آن‌ها را به منابع بهتر و بیشتر می‌کند و در نتیجه درآمد به صورت عادلانه در بین این جوامع توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/78008/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول