اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه تاسوعای حسینی

سپاهیان هم‌قسم با حضرت عباس (ع) ، ندای لبیک به مولایشان را سر دادند

در آستانه نهم محرم روز متعلق به حضرت عباس (ع) رزمندگان و سپاهیان استان اردبیل در قالب هیئت‌‌های مذهبی و دسته‌جات سینه‌زنی ندای لبیک با امام و مقتدای خود را سر داده و تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه زمان را خواستار شدند.

سپاهیان هم‌قسم با حضرت عباس (ع) ، ندای لبیک به مولایشان را سر دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و در مسیر تاریخی بازار اردبیل و براساس یک سنت دیرین با همراهی فرماندهان، پرسنل سپاه حضرت عباس (ع) استان و تیپ 37 برگزار شد، شرکت‌کنندگان در کنار عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و 72 تن از یارانش اعلام کردند که تا خون در بدن دارند از مرام امام حسین (ع) در عظمت بخشیدن به اسلام و همچنین اوج وفاداری حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) نسبت به ولایت هم پیمان شده و در این راه گام بردارند.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این مراسم با یادآوری اینکه عشق به امام حسین (ع)، عشق خاموش نشدنی و همیشه ماندگار است، گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) پرچمی را برافراشته که تمام شیاطین و مستکبران روزگار از آن در هراس و واهمه هستند.

فرهنگ مستعد افزود: سپاهیان با تأسی به مولای خود امام حسین (ع) همیشه در سنگر دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی بالنده و سرزنده هستند و هیچ وقت میدان را برای دشمنان که مترصد کوچکترین فرصت برای ضربه زدن به اسلام هستند، خالی نگذاشتند.

دانش‌آموزان در قالب هیئت انصارالمهدی عزاداری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل نیز در مراسم عزاداری و سوگواری هیئت انصارالمهدی اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان اردبیل تصریح کرد: ما با شعار لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا ابوالفضل‌العباس (ع) بیرق و پرچم عزا را برافراشته‌ایم و به دنیا اعلام می‌کنیم که تبعیت از مکتب امام حسین (ع) ذلت و خواری به دنبال ندارد.

حامد علامتی خاطر نشان کرد: فرهنگی که برخاسته از اندیشه بلند اسلامی و انسانی باشد فرهنگ ذلت‌ناپذیری است که امام حسین (ع) در قالب شعار هیهات منا‌الذله آن را به تمام دنیا اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: ‌در گرامیداشت ایام پاسداری از شعائر دینی و عاشورایی، دانش‌آموزان در قالب هیئت انصارالمهدی به میدان آمدند تا بار دیگر با علی‌اکبر (ع) و قاسم نوجوان تجدید بیعت کرده و تبعیت از ولایت فقیه را گوشزد کنند.

عشایر شاهسون عزادار سالار شهیدان

مردان و زنان با غیرت شاهسون استان اردبیل نیز این روزها در قشلاقات و آلاچیق‌های خود شاهد عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

این عشایر تلاشگر و دیندار با برپایی مراسم شاخسی و همچنین دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی سنتی با آرمان‌های حسینی تجدید بیعت کرده و با پختن غذاهای نذری سعی می‌کنند شایسته‌ترین حرمت و عظمت حسینی را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/62004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول