اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

بهترین راه عزاداری برای امام حسین(ع) ذکر مصائب ایشان است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بهترین راه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان سخنرانی و ذکر مصائب ایشان است.

بهترین راه عزاداری برای امام حسین(ع) ذکر مصائب ایشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در کارگاه آسیب‌شناسی و تحریف در عزاداری محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، اظهار داشت: حادثه عاشورا، حادثه بزرگی بود که روشن‌ترین راه برای هدایت مردم است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به خرافات وارد شده به مراسم عزاداری ماه محرم، خاطرنشان کرد: امروز عزاداری‌ها به خرافات آلوده شده، خرافاتی که هیچ ربطی به عزاداری ندارد.

این مسئول تصریح کرد: دو نوع تحریف وجود دارد تحریف لفظی و تحریف معنوی؛ تحریف ظاهری، ظاهر مطلب را عوض می‌کند، اما تحریف معنوی در معنی تأثیرگذار است به گونه‌ای که خلاف مقصد و مقصود را نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه مهم‎ترین عوامل پیدایش در خرافه تقلید کورکورانه است، افزود: جهل و نادانی، استفاده از احساسات به جای تعقل از دلایل به وجود آمدن خرافه و تحریف در عزاداری‎های ماه محرم است.

سلیمانی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیاناتشان به موضوع استفاده از آلات موسیقی در عزاداری‌ها اشاره می‌کنند و می‌فرمایند «استفاده از آلات موسیقی مناسب با عزاداری سالار شهیدان نیست و شایسته است مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بود، برگزار شود» این مسئله نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری چقدر از پیدایش خرافه و تحریف در عزاداری‌ها ناراحت هستند.

امام جمعه زاهدان، بهترین راه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان را سخنرانی و ذکر مصائب آن حضرت برشمرد و متذکر شد:‌ سخنرانی و ذکر مصیبت‌های کربلا، شعر و مرثیه‌سرایی و از همه مهم‌تر گریه کردن برای مظلومیت امام حسین(ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان از بهترین شیوه‌های عزاداری است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد:‌ به جوانان غیور و مومن این مرز و بوم توصیه می‌کنم در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به گونه‌ای عزاداری کنیم که مورد قبول درگاه حضرت حق باشد.

لازم به ذکر است؛ کارگاه آسیب‌شناسی و تحریف عزاداری در ماه محرم به مدت چهار روز با حضور جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در مسجدالنبی(ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/75004/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول