اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

عزاداری‌ ماه محرم آسیب‌های ظاهری و محتوایی پیدا کرده است

امام جمعه ماکو گفت: امروز عزاداری‌های ماه محرم آسیب‌های ظاهری و نیز آسیب‌های محتوایی پیدا کرده است.

عزاداری‌ ماه محرم آسیب‌های ظاهری و محتوایی پیدا کرده است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماکو اظهار داشت: عظمت نهضت قیام عاشورا بی نهایت بوده و از ظرفیت فوق‌العاده برخوردار است.

وی افزود: عظمت نهضت امام حسین (ع) کارخانه انسان‌سازی محسوب می‌شود و این قیام همچون دانشگاهی بوده که تمام درس‌های زندگی در دانشکده‌های آن تبیین شده است.

رنجبری تصریح کرد: گاهی به دلیل برخی انحرافات و تحریف‌ها نتوانسته از این ظرفیت استفاده کنیم و ضرورت دارد علما و مداحان اهل بیت (ع) در زمینه آسیب‌شناسی عزاداری‌ها گام‌های جدی بردارند.

امام جمعه ماکو ادامه داد: امروز چرا که عزاداری‌ها آسیب‌های شکلی و ظاهری و نیز آسیب های محتوایی پیدا کرده و از عزاداری‌های اصیل و سنتی فاصله گرفته است.

وی یادآور شد: امروز برخی از مداحان اشعار اغراق‌آمیز مطرح کرده چرا که امروز در دنیای مجازی مرزها برداشته شده و این موضوع برای مذهب تشیع مشکل ایجاد کرده است.

رنجبری متذکر شد: در برخی از موارد آهنگ‌های مبتذل وارد دستگاه‌های عزاداری می‌شود که باید نگذاریم در بین هیئت‌ها رقابت منفی ایجاد شود و از اعمالی که موجب وهم مذهب می‌شود همانند قمه‌زنی به شدت اجتناب شود.

وی با اشاره به اهمیت نماز روز عاشورا تاکید کرد: باید به اهمیت نماز و عبادت به خصوص نماز عاشورا توجه شود و امروز نباید عزادار امام حسین (ع) با نماز بیگانه باشد.

امام جمعه ماکو ابراز داشت: امروز مسجد محوری، روحانی‌محوری، توجه به شعور حسینی و اکتفا به عزاداری‌های سنتی جزو مواردی بوده که مطرح است.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول