اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

عزاداری یکپارچه اردبیلی‌ها در میدان عالی‌قاپو

فرماندار اردبیل گفت: ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا مراسم عزاداری واحد و یکپارچه عزاداران حسینی در اردبیل برگزار می‌شود که علاوه بر کارکرد معنوی و مذهبی آن به وفاق و همدلی بیشتر جامعه اسلامی کمک می‌کند.

عزاداری یکپارچه اردبیلی‌ها در میدان عالی‌قاپو

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل اظهار داشت: در حرکت و اقدام ارزنده‌ای که از شش سال پیش در اردبیل شروع شده در ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا شاهد عزاداری واحد و یکپارچه عزاداران حسینی در اردبیل هستیم که علاوه بر کارکرد معنوی و مذهبی آن به وفاق و همدلی بیشتر جامعه اسلامی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ در این برنامه تمام عزاداران زیر یک بیرق و پرچم واحد جمع شده و با تکیه بر آموزه‌ها و آرمان‌های مشترک فریاد لبیک یا حسین و لبیک یا عباس را سر می‌دهند که این خود نشان از اعتراض امت اسلامی و شیعی در برابر تفکر خودخواهان و شیاطین روزگار است.

دبیر روح تعهد، دین‌باوری و صداقت را از دیگر برجستگی‌های عزاداری ماه محرم توصیف کرد و افزود‌: همه با شرکت در این آیین‌ها با اهداف امام حسین (ع) تجدید بیعت می‌کنیم و با نظم و انضباطی خاص روحیه آزادی‌خواهی و استکبارستیزی خود را در تبعیت از آموزه‌های عاشورا و کربلا به نمایش می‌گذاریم.

این مسئول با قدردانی از دستگاه‌های کمک‌کننده در برگزاری این مراسم معنوی و ارزشمند خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی از تبلیغات اسلامی گرفته تا شهرداری، اوقاف، صداوسیما و سایر رسانه‌ها همه پای کار آمدند تا مردم اردبیل یک صدا فردا لبیک یا حسین و لبیک یا قمر بنی‌هاشم سر داده و فریاد آرمان‌خواهی خود را به دنیا نشان دهند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه این برنامه از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی پخش می‌شود، اضافه کرد: 34 کلیپ از عزاداری مردم اردبیل در سال‌های گذشته تهیه شده که در حال پخش از شبکه‌های مختلف صداوسیما و حتی شبکه‌های برون مرزی است که نشان از عظمت عزاداری مردم اردبیل به عنوان پایتخت عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت و بصیرت عاشورایی دارد.

وی بیان کرد:‌ برنامه روز تاسوعا از ساعت 13:30 دقیقه تا 15:30 دقیقه در میدان عالی‌قاپو و خیابان‌های همجوار با مداحی پنج مداح اهل بیت و دو شاعر عاشورایی برگزار شده و در روز عاشورا نیز برنامه عزاداری هماهنگ از ساعت 15:30 دقیقه تا اذان مغرب در اردبیل برگزار می‌شود.

فرماندار اردبیل همچنین از آمادگی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در دو نقطه اردبیل خبر داد و یادآور شد: این برنامه نیز در میدان سرچشمه و مسجد هاشمیه اردبیل به شکل منظم برگزار می‌شود.

دبیر گفت:‌ برای اولین بار برای بانوان ، مصلی و اطراف خیابان سی‌متری اردبیل در نظر گرفته شده تا شاهد پخش مستقیم این برنامه و عزاداری منظم همراه با حفظ حجاب، عفاف و حرمت جامعه حسینی باشند تا اختلالی در حرکت عزاداران زن و مرد شرکت‌کننده به وجود نیاید.

انتهای پیام/62007/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول