اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

3500 موقوفه استان یزد با نیت عزاداری برای امام حسین (ع) وقف شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: افزون بر 3هزار و 500 موقوفه استان یزد مربوط به عزاداری حضرت سید‌الشهدا (ع) است.

3500 موقوفه استان یزد با نیت عزاداری برای امام حسین (ع) وقف شده است

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اینکه بیشترین نیات در موقوفات یزد در باب روضه خوانی حضرت سید الشهدا (ع) است، اظهار داشت: مردم دار العباده یزد از گذشته با اختصاص بخشی از اموال یا املاک خود در قالب وقف برای سید الشهداء (ع) ارادت خود را به خامس آل عبا به اثبات رسانده‌اند.

وی، وقف را یک حرکت عظیم فرهنگی برشمرد و بیان کرد: در استان دار العباده یزد، 3 هزار و 727 موقوفه با نیت عزاداری حسینی، تعزیه خوانی سید الشهدا و طبخ آش و اطعام وجود دارد.

عادل همچنین افزود: موقوفاتی که در این زمینه از خیرین و واقفین به یادگار مانده است، در حقیقت پشتوانه اقتصادی برگزاری جلسات عزاداری سید الشهدا (ع) است.

وی با اشاره به وجود خانه‌های وقف شده برای عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) در محلات قدیمی یزد ادامه داد: خانه وقفی اصفهانیان، منزل وقفی ابراهیم نورالله، منزل موقوفه تاجر تهرانی، خانه هرندی‌ها، خانه کاجی، منزل موقوفه روان و خانه‌های موقوفه دیگری که در کوچه و محلات شهر یزد وجود دارند، برای روضه خوانی خامس آل عبا از سوی واقفین خیراندیش وقف شده که معروف‌ترین آنها، خانه وقفی امام حسینی در محله بازار نو است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: خانه‌های غیر وقفی بسیاری نیز در یزد وجود دارد که روضه‌خوانی برای اباعبدالله الحسین(ع) در آنها برقرار بوده و هست و فرهنگ عزاداری حضرت سید الشهدا همه ساله در آن ترویج می‌شود.

انتهای پیام/2464/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول