اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان:

نماز ظهر عاشورا در 12 شهر استان زنجان اقامه می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: نماز ظهر عاشورا در 12 شهر استان زنجان اقامه می‌شود.

نماز ظهر عاشورا در 12 شهر استان زنجان اقامه می‌شود

سعید ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برپایی نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا همچون سال‌های گذشته با حضور باشکوه مردم در همه شهرهای استان زنجان اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نماز ظهر عاشورا در 12 شهر استان زنجان اقامه می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این نماز ظهر عاشورا در روستاهایی که روحانی مستقر دارند نیز اقامه می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نماز ظهر عاشورا در بیش از 30 روستای استان زنجان اقامه می‌شود، افزود: در برخی از مساجد استان که دارای روحانی هستند پس از اتمام عزاداری نماز ظهر عاشورا برپا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه امسال نماز ظهر عاشورا در حدفاصل چهارراه انقلاب تا امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برپا می‌شود، گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در زمینه تامین آب مساجد و مدارس حاشیه این محل نیز برای برای تجدید وضوی عزاداران آماده شده است.

ناصری اضافه کرد: همچنین تانکرهای آب و زیراندازهایی نیز برای راحتی عزاداران در اقامه نماز ظهر عاشورا تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: مداحین دسته‌های عزاداری در هنگام اذان ظهر عاشورا عزاداری را قطع می‌کنند و به اقامه اذان می‌پردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در ادامه به اهمیت نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: مسلمانان هر ساله با تاسی از امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را برپا می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در شب عاشورا از برادرش خواستند که یک روز نیز از دشمنان مهلت بگیرد، گفت: ایشان این مهلت برای اقامه نماز و خواندن قرآن درخواست کردند.

ناصری با بیان اینکه امام حسین (ع) در هیچ شرایطی حتی در زمان جنگ اقامه نماز را ترک نکردند، افزود: خواندن نماز در هیچ شرایطی از مسلمانان ساقط نمی‌شود.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول