اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

روحانیت زینب‌وار پیام‌رسان واقعه عاشورا باشند

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اگر سخنان امام سجاد(ع) و خطبه‌های حضرت زینب بعد از واقعه عاشورا نبود عاشورا در کربلا می‌ماند و در عصر غیبت این وظیفه و مسؤلیت خطیر بر عهده روحانیت است.

روحانیت زینب‌وار پیام‌رسان واقعه عاشورا باشند

حجت‌الاسلام حبیب مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به جلوگیری از ورود برخی خرافات در تبیین واقعه عاشورا، اظهار داشت: وظیفه اصلی و اساسی در این راستا به عهده روحانیت است، روحانیت محقق و روحانیت پژوهشگر باید نکته‌های ناب را از دعاها و خطبه‌های امام حسین(ع) استخراج کرده و اهداف امام حسین (ع) را در قالب کتاب برای مردم تبیین کنند .

وی افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده و درس‌ها و پیام‌های عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) ، عوامل به وجود آمدن واقعه عاشورا، علت پس روی مردم بعد از رحلت پیامبر اکرم و دلایل رشد و تعالی اصحاب امام حسین(ع) را برای نسل امروزی و نسل جدید در قالب‌های زیبا و به صورت شیوا برای مردم تبیین کرد.

مقدم تاکید کرد: روحانیت باید کار حضرت زینب و امام سجاد (ع) را ادامه بدهند چرا که اگر سخنان امام سجاد(ع) و خطبه‌های حضرت زینب بعد از واقعه عاشورا نبود عاشورا در کربلا می‌ماند و الان در عصر غیبت این وظیفه و مسؤلیت بسیار سنگین و خطیر که به اندازه خود واقعه عاشورا اهمیت دارد به عهده علماء، روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

وی تصریح کرد: در عزاداری و مجالس امام حسین (ع) ما دو رکن داریم یکی رکن سخنران و روحانیت است که وظیفه تبیین جایگاه، واقعه و اهداف عاشورا به عهده آن‌هاست و رکن دوم مداح است که توجه مردم به گفته‌های اوست و باید با استفاده از اشعار ناب و پرمحتوا پیام‌رسانی کند.

مقدم با تاکید بر ساماندهی مداحان از سوی نهادهای مسئول و برگزاری دوره‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: مداحان نقش بزرگی در احیای واقعه عاشورا دارند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی بیشتر جوانان در این ماه برای پذیرش احکام و دستورات دینی، گفت: باید با شیوه‌های نو و جدید که مورد پسند جوانان واقع شود اهداف امام حسین (ع) را برای آنها بازگو کنیم تا قلب و دل آن‌ها را همانطور که پر از محبت امام حسین(ع) است پر از معرفت امام حسین(ع) کنیم.

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: همانطور که امام حسین در بیاناتشان به آن اشاره کردند یکی از اهداف قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اذعان کرد: اگر امروزه شاهد یک سری بداخلاقی‌ها و بزه‌ها در جامعه هستیم به دلیل ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

مقدم یادآور شد: باید با اقتدا به امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر را به صورت گسترده در جامعه پیاده کنیم که این امر نیاز به امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد مسؤلان، حاکمان، حکومت و مردم دارد که همه باید در این رابطه تلاش کنند.

انتهای پیام/61009/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول