اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

تاسوعا و عاشورا فرصتی مناسب برای شناخت فلسفه محرم است

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: عاشورا و تاسوعا فرصت بسیار باارزشی است تا فلسفه محرم و امام حسین (ع) را بهتر شناخته و این اصل را الگویی برای زندگی خود قرار دهیم.

تاسوعا و عاشورا فرصتی مناسب برای شناخت فلسفه محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فاطمه ابوالهادی صبح امروز در نشست امر به معروف و نهی از منکر که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم گفت: دهه اول ماه محرم هر سال با دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر مصادف بوده و این به سهم خود امری بسیار مهم است.

وی ضمن اشاره به قیام امام حسین (ع) در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) سفر حج خود را ناتمام گذاشت و اقامه‌ امر به معروف و نهی از منکر را در میدان کارزار امری ضروری‌تر دانست.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: امام حسین (ع) که همیشه پیرو پیامبر بودند به جهت احیا و زنده کردن سنت نبوی در امر به معروف و نهی از منکر اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

ابوالهادی افزود: باید به صبر حضرت زینب اقتدا کنیم و او را الگویی برای تمام مراحل زندگی خود بدانیم.

وی در خصوص ترویج امر به معروف و نهی از منکر توسط حضرت زینب (س) تصریح کرد: حضرت زینب (س) با وجود اسارت هرگز تسلیم دشمن نشد و خطبه غرایی که قرائت کرد در ترویج امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر بود.

ابوالهادی ضمن اشاره به فرمایشات قرآن در خصوص اقامه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مومنان واقعی افرادی هستند که وقتی روی زمین مستقر شدند نماز را اقامه کنند.

وی افزود: نماز را باید همراه با امر به معروف و نهی از منکر و زکات به پا داریم تا بیشتر مورد قبول درگاه حق واقع شود.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضمن اشاره به اهمیت اقامه نماز اظهار داشت: برخی افراد نماز خواندنشان فقط در لفظ است بلکه فلسفه‌ نماز نباید ظاهری باشد چراکه نحوه اقامه‌ آن امری مهم‌تر است.

وی ضمن اشاره به اهمیت قیام عظیم عاشورا خاطرنشان کرد: اگر حادثه‌ کربلا نبود امروز اسمی از اسلام و مسلمین نداشتیم، امام حسین با قیام خود جلوی تحقیر و هجوم دشمن را گرفت.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: امام حسین (ع) در قیام عاشورا با خانواده‌اش بود تا به ما اثبات کند در راه احیای دین خانواده را باید فدا کرد.

ابوالهادی ضمن اشاره به آیات قرآن پیرامون امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه باید در ترویج امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشیم و این مهم را لازمه حیات جامعه خود بدانیم.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: آمران به معروف باید در وهله اول خودشان عامل به معروف و ناهی از منکر باشند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات حضرت لقمان در خصوص نصیحت به فرزندش، خاطرنشان کرد: در زندگی شخصی باید اول خود موارد را رعایت کنیم بعد انتظار داشته باشیم دیگران حرف‌هایمان را اجرا کنند.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضمن اشاره به اهمیت رسانه‌ها در خصوص ترویج امر به معروف و نهی از منکر، گفت: رسانه‌ها با زبان فهیم، رسا و واضح خود بسیار خوب در این راستا عمل می‌کنند.

وی ضمن اشاره به تاثیر مخرب ماهواره گفت: کانال‌های ماهواره‌ای برای از هم پاشیدن خانواده‌های ایرانی میلیاردها دلار صرف می‌کنند تا به ما آموزش دهند خلاف شرع کار کنیم و نسبت به بنیان مقدس خانواده نیز احساس مسئولیتی نداشته باشیم.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: یکی از عوامل افزایش آمار طلاق در ایران تاثیرگذاری فیلم‌های مخرب خارجی و نفوذ آن به خانواده‌های ایرانی است که باید مسئولان در این راستا همت خود را بکار گیرند.

ابوالهادی تصریح کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نشود به‌زودی برکت، خیر و نیکی از جامعه دور می‌شود و افراد ستمگر بر حکومت چیره می‌شوند.

وی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر محدود به فرد نمی‌شود بلکه باید خانواده‌ها و تمامی آحاد جامعه در این راستا تمام تلاش خود را بکار گیرند.

انتهای پیام/79002/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول