اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در مازندران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در استان خبر داد.

برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در مازندران

حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره برگزاری سوگواره عکس عاشورا گفت: عکاسان نوجوان باید با توجه به موضوعات محرم، کودک و نوجوان، دسته‌روی و فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی آثاری را خلق کنند.

کمالی بیان داشت: فرهنگ عاشورا و پیام محرم باید چون رودی زلال در زندگی مسلمانان جاری باشد تا نشاط معنوی و شور ایستادگی در برابر ظلم را در جامعه اسلامی استمرار بخشد.

وی با مهم شمردن نقش دانش‌آموزان در آیین‌های مربوط به ماه محرم افزود: جهت‌دهی به توانایی‌های دانش‌آموزان برای نقش آفرینی در ایام سوگواری و پرورش استعدادهای آنان، یکی از رسالت‌های مهم و ارزنده آموزش و پرورش است که به یمن استقبال دانش‌آموزان از طرح‌های آموزش و پرورش، ثمرات خوبی حاصل شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات آموزش و پرورش مازندارن، برگزاری مسابقه بزرگ دانش‌آموزی با موضوعات متنوع و مرتبط با این عاشورا است که به مدارس سراسر استان اطلاع‌رسانی شد.

کمالی با بیان نقش هنر در احیای سنت‌ها و آیین‌ها و استمرار جایگاه رفیع قیام عاشورا در سازندگی و تقویت نشاط معنوی جامعه تصریح کرد: دانش‌آموزان عکاس دوره متوسطه می‌توانند با ارسال حداکثر پنج اثر عاشورایی خود، در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی با تاکید بر حضور دانش‌آموزان هنرمند در این مسابقه که با همکاری کانون تربیتی شهید آوینی ناحیه یک ساری برگزار می‌شود تصریح کرد: علاقه‌مندان باید آثار خود را در قالب CD یا DVD به معاونان پرورشی مدارس یا به کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر استان ارائه دهند.

انتهای پیام/2296/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول