اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

عاشورا چراغ هدایتی است که هرگز خاموش نمی‌شود

امام جمعه زنجان گفت: عاشورا چراغ هدایتی است که هرگز خاموش نمی‌شود.

عاشورا چراغ هدایتی است که هرگز خاموش نمی‌شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: همه علما و دانشمندان در خصوص قیام امام حسین (ع) از زاویه دید خود بررسی‌هایی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) در وصیت‌نامه ایشان به محمد حنیفه سپرده شده است، افزود: باید با مراجعه به این وصیت‌نامه اهداف قیام امام حسین (ع) را تبیین کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با درک موقعیت جامعه پس از خود این وصیت‌نامه را نگارش کرده است، افزود: امام می‌دانست که دوست و دشمن چه تعابیری می‌توانند از این قیام داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف عالی قیام آن حضرت به خوبی در وصیت‌نامه آمده است، افزود: باید همه افراد جامعه نسبت به اهداف این قیام عظیم آشنایی داشته باشند.

خاتمی با اشاره به اینکه هدف امام حسین (ع) ایجاد شرارت در جامعه، خوش‌گذرانی و توسعه‌طلبی و قدرت‌طلبی نبود، افزود: ایجاد نابسامانی در جامعه اسلامی، رواج فساد در جامعه و حاکم شدن حرام در جامعه از دلایل قیام امام حسین (ع) محسوب می‌شود.

وی گفت: این امام همام به منظور احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قیام کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم و ستم و افزون‌طلبی‌های عده‌ای از سران جامعه قیام کرد، افزود: امام برای اصلاح جامعه و به یادآوری سنت و سیره امام علی (ع) به مردم قیام کرد.

وی بر ضرورت توجه به قیام امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: نباید مردم از اهداف این قیام غافل باشند.

این مسئول با بیان اینکه عاشورا چشمه جوشانی است که هنوز هم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند این چراغ هدایت را خاموش کند.

انتهای پیام/73003/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول