اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

لزوم آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورایی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش‌آموزان باید بیش از پیش با فرهنگ عاشورایی آشنا شوند.

لزوم آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ولی سمرقندی عصر امروز در جمع دانش‌آموزان عزادار ارومیه، اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی باید از دوران کودکی و نوجوانی برای افراد تبیین شود تا کودکان و نوجوانان با اهداف قیام امام حسین (ع) به درستی آشنا شوند.

وی بیان واقعیت‌های کربلا را در شکل‌گیری شخصیت کودکان مثمرثمر دانست و اذعان داشت: کودکان باید بدانند که امام حسین (ع) در مقابله با ظلم و ستم قیام کرد و بشریت را نجات داد.

سمرقندی به فداکاری، رشادت، ایثار و جان‌فشانی یاران باوفای امام حسین (ع) در صحرای کربلا اشاره کرد و گفت: با وجود تعداد اندک یاران امام در مقایسه با سپاه عظیم یزید، امام حسین (ع) و یارانش جانانه با لشکر یزید جنگیدند و به شهادت رسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به شجاعت حضرت قاسم (ع) اشاره کرد و افزود: این نوجوان شجاع جان خود را در راه دفاع از امام و پیشوای خود فدا کرد و از هیچ کوششی برای پشتیبانی از امام حسین (ع) دریغ نکرد.

وی ادامه داد: دینداری و شجاعت حضرت قاسم (ع) مثال‌زدنی است.

سمرقندی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید بیش از پیش با زندگی و قیام امام حسین (ع) آشنا شوند و با وارد کردن امام حسین (ع) در زندگی شخصی خود به مراتب بالای انسانیت دست پیدا کنند.

انتهای پیام/61010/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول