اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

نظارت بهداشتی رایگان از ذبح‌های قربانی در تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تمامی ذبح حیوانات در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت رایگان نظارت بهداشتی و شرعی می‌شوند.

نظارت بهداشتی رایگان از ذبح‌های قربانی در تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جلسه هماهنگی تیم‌های فعال برای نظارت بر ذبح دام‌ها در ایام عزاداری حسینی در اردبیل اظهار داشت: آمادگی داریم به تمام لاشه‌های دام‌های قربانی و نذری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت بهداشتی رایگان داشته باشیم تا جلوی برخی از آسیب‌ها و خطرات ناشی از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گرفته شود.

وی از عموم عزاداران حسینی خواست تا با هدف حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و همچنین کسب اطمینان از سلامت لاشه دام ذبح شده با تیم‌های سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح شهر همکاری کنند.

صالحی از آماده باش تمامی کشتارگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به هموطنان خبر داد و خاطر نشان کرد: در کنار تیم‌های ثابت و سیار، ما در دو کشتارگاه صنعتی استان در مرکز و شمال این استان سعی داریم تا در خدمت هموطنان بوده و به آنها ارائه خدمات کنیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی و مخاطرات بهداشتی که از کشتار دام در معابر عمومی و خیابان‌ها ایجاد می‌شود از هموطنان انتظار می‌رود دام نذری خود را تا حد امکان در کشتارگاه ذبح کنند و از خدمات رایگان بهره بگیرند.

وی بیان کرد: پس از ذبح و انجام عملیات بازرسی بهداشتی توسط ناظران بهداشتی، دامپزشکی به صورت رایگان و برای کسب اطمینان از سالم بودن آنها نسبت به مصرف آن اقدام و در صورت ذبح دام در جلو و مسیر دستجات عزاداری تیم‌های نظارتی دامپزشکی را مطلع کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان از فعال شدن ده‌ها تیم‌های ثابت و سیار برای نظارت بر کشتارهای ایام حسینی خبر داد و یادآور شد: در تمامی شهرستان‌ها شبکه‌های دامپزشکی آماده ارائه خدمات و نظارت‌های بهداشتی و دامپزشکی هستند که امیدواریم هموطنان از این تسهیلات و امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/62007/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول