اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان تأکید کرد

اقامه باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در کوهبنان

دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان از اقامه باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در این شهرستان خبر داد.

اقامه باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی امشب در جلسه یاوران نماز این شهرستان، اظهار داشت: تمام انبیا و پیامبران الهی و ائمه اطهار به اقامه نماز جماعت سفارش فراوان کرده‌اند و امروز هم به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و سفارشات و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری در بیشتر مساجد، مدارس و ادارات شهرستان نماز به صورت جماعت و در وقت شرعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی اگر نماز به جماعت برگزار و تعداد شرکت‌کنندگان از 10 نفر تجاوز کند، اگر تمام انس و جن هم با هم شوند، ثواب یک رکعت آن را نمی‌توانند، بنویسند، لذا باید تلاش شود، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به جماعت و با شور خاصی برگزار شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کوهبنان خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) برای اقامه نماز قیام کرد، لذا در ظهر عاشورا در کارزار جنگ و در وسط میدان در حالی که در تیررس مستقیم دشمن قرار داشت، نسبت به برگزاری نماز جماعت و اقامه آن در اول وقت شرعی اقدام کرد تا به مردم بفهماند که در هیچ حال نباید از نماز جماعت غافل شویم.

ابراهیمی تأکید کرد: در حالی ما به نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا مبادرت می‌ورزیم که در امن‌ترین نقطه از جهان قرار داریم و بدون هیچ‌گونه ترس و نگرانی می‌توانیم این فریضه واجب الهی را در اول وقت اقامه کنیم.

به گزارش فارس؛ در این جلسه تأکید شد، باید برنامه توسط مسئولان هیئت‌ها و مداحان به گونه‌ای طراحی شود که عزاداران حسینی در ساعت 10 روز تاسوعا در محل امامزاده سید سلیمان در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس تجمع و پس از عزاداری عمومی در اول وقت شرعی نسبت به اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا اقدام کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد با توجه به سنت گذشته هیئت‌ها به گونه‌ای حرکت کنند که قبل از اذان ظهر تمام هیئت‌ها در امامزاده بی‌بی عصمت حضور داشته باشند تا نماز جماعت ظهر عاشورا در این مکان مقدس به بهترین نحو اقامه شود.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول