اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم بم‌

‌حماسه تاسوعا و عاشورای حسینی در بم خلق می‌شود

حماسه بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ولایتمداران و دوستداران اهل‌‌بیت (ع) در بم خلق می‌شود.

‌حماسه تاسوعا و عاشورای حسینی در بم خلق می‌شود

‌به گزارش خبرگزاری فارس از بم، «باز این چه شورش است که در خلق آدم است»، این شعری است که با شنیدن آن دل‌ها یاد محرم می‌کند و شور حسینی در جان‌ها تازه می‌شود، شوری که در جسم و جان پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ جاودانه شده است.

یاد و نام حسین‌بن علی (ع) با گذشت قرن‌ها در دل‌های شیعه زنده است و هر روز ‌اشتیاق خدمت در عزاداری این امام معصوم بیشتر از گذشته می‌شود، زیرا نام امام حسین (ع) چنان جذابیتی دارد که با شنیدنش اشک در چشم‌ها جاری می‌شود.

آیین عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) یک مراسم خاص و با‌شکوه است که علاوه بر ایران در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و مردم شهرستان دارالصابرین بم نیز همگام با سایر عاشقان و دلسوختگان حضرت ‌در این راستا تلاش‌های بی‌نظیری دارند.

خلق حماسه حسینی در بم

حماسه بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی در بم چند سالی است که شکل گرفته و با شکوهی مثال‌زدنی در حال انجام است.

مقدمات این امر عظیم محرم سال جاری نیز در حال انجام بوده و هر کس به طریقی در حال فراهم‌سازی امکانات و موارد لازم است.

حسین زین‌الصالحین فرماندار بم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت:‌ محرم ماه حزن و اندوه است و جانفشانی امام حسین (ع) و یارانش سبب شده تا مردم جان و مال خویش را در این راه فدا کنند.

وی با بیان اینکه هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا احیای دین اسلام بود، ابراز داشت: دین اسلام بهترین و کامل‌ترین دین خداست و هر کسی با این دین زندگی کند و بمیرد در آن دنیا بهترین جایگاه را دارد.

زین‌الصالحین با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و همه مردم باید در این راه گام بردارند.

وی با اشاره به حادثه زلزله پنجم دی ماه 82 ابراز داشت: ‌مردم بعد از زلزله بم با کمترین امکانات به عزاداری پرداختند و حماسه تاسوعا و عاشورای حسینی در بم ثمره این تلاش‌هاست.

زین‌الصالحین افزود: امروز حماسه تاسوعا و عاشورای مردم بم به عنوان الگو به همه جهانیان معرفی شده و در سال جاری به دلیل حساسیت‌های موجود سعی داریم‌ مراسمی در شأن و جایگاه امام حسین (ع) و همچنین نام شهر بم برگزار کنیم.

جهان بم را با دین‌داری و ولایت‌مداری می‌شناسد

علی طاهریان‌ از پیرغلامان امام حسین (ع) در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان داشت: دلیل اینکه روزنامه‌های سراسری بم را به عنوان حسینیه ایران معرفی کردند، حضور پر‌شور و با‌عظمت مردم بود و ما به خود می‌بالیم که این چنین مردمی داریم.

وی افزود: مراسم با‌شکوه تاسوعا و عاشورای حسینی در نوع خود بی‌نظیر است، زیرا این مردم از پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد‌ ساعت‌ها سر پا هستند و بدون وقفه زنجیر‌زنی می‌کنند.

طاهریان ابراز داشت: امروز همه جهانیان بم را با دین‌داری و ولایت‌مداری به ویژه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی می‌شناسند که این مسئله سبب شده این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

مراسم تاسوعا و عاشورای بم ‌همایش بزرگ حسینی است

محمد عسکری مسئول شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) یک قیام ارزشمند و با‌شکوه است و پیام عاشورا برای همه عاشقان امام حسین (ع) آزادگی و مردانگی است.

وی افزود: پیام مهم امام حسین (ع) به همه مسلمانان این بود که عزت خود را در برابر مال دنیا ندهید و نگذارید دین بزرگ اسلام تضعیف شود که امروز همه ما وظیفه داریم در این راستا گام برداریم.

عسکری بیان داشت:‌ نام و یاد امام حسین (ع) تا‌کنون زنده و جاوید مانده و کوردلان بدانند که تشیع راست قامت ایستاده و تا زمانی که پرچم جمهوری اسلامی را به منتقم خون حسین (ع) تحویل ندهد، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی مراسم تاسوعا و عاشورای بم را یک همایش بزرگ حسینی عنوان و گفت: دشمن می‌خواهد از طریق مسلمانان به پیکره اسلام ضربه وارد کند، لذا باید همه هوشیار بوده و نگذاریم نقشه‌های شوم آنها نتیجه دهد.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول