اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک تأکید کرد

ضرورت تناوب کشت محصولات کشاورزی در مزارع آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تغییر الگوی کشت و تناوب کشت محصولات کشاورزی در مزارع این شهرستان را از سوی کشاورزان ضروری دانست.

ضرورت تناوب کشت محصولات کشاورزی در مزارع آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در بیش از 80 درصد از مزارع و اراضی کشاورزی شهرستان آبیک غلات مانند گندم، جو و ذرت کشت می‌شود که بیانگر اتکای کشاورزان این شهرستان به کشت غلات است.

وی افزود: اگر تناوب کشت محصولات کشاورزی در مزارع صورت نگیرد، کشاورزان در کنترل برخی از آفات و بیماری‌ها دچار مشکل شده و شاهد علف‌های هرز در اراضی کشاورزی می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: جهاد کشاورزی این شهرستان با اتخاذ سیاست‌های تشویقی و برنامه‌های ترویجی در راستای تناوب کشت محصولات کشاورزی در مزارع گام‌های مؤثری برداشته است.

لطفی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت دامداری‌های موجود در شهرستان آبیک، کشت نباتات علوفه‌ای شامل یونجه آبی، سورگوم، ارزن علوفه‌ای و یونجه دیمی در اراضی کوهپایه‌ای و شیب‌دار توسعه یافته است.

این مسئول بر کشت محصولاتی همچون حبوبات، کلزا و صیفی‌جات برای تغییر الگوی کشت در مزارع از سوی کشاورزان شهرستان آبیک تأکید کرد و گفت: با تغییر الگوی کشت، زمین علاوه بر اینکه آسیب نمی‌بیند، آماده کشت شده و مواد مغذی زمین حفظ می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک بیان کرد: در زمینه توسعه کشت گیاهان روغنی مانند آفتابگردان و کلزا و کشت انواع و ارقام جدید گندم، جو و ذرت و کلزا به کشاورزان آموزش لازم داده شده است.

لطفی اضافه کرد: با تحقق تناوب کشت محصولات کشاورزی علاوه بر اینکه از تک‌محصولی بودن خارج می‌شویم، با توجه به ظرفیت‌های مصرف در شهرستان، منبع درآمدی مناسبی برای کشاورزان ایجاد می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در صدد هستیم که الگوی کشت را به تدریج در بین کشاورزان تغییر داده تا بتوانیم مشکل تراکنش را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول