اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست گیلان:

ایجاد صنایع کشاورزی در گیلان بیشترین تقاضا را دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیشترین تقاضا در گیلان ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی است.

ایجاد صنایع کشاورزی در گیلان بیشترین تقاضا را دارد

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان استانی کشاورزی است، اظهار کرد: بیشترین تقاضای گیلان ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی است.

وی با بیان اینکه زمینه در استان به طرف ایجاد صنایع کشاورزی است، افزود: وجود پسماندهای کشاورزی مانند کاه و کلش می تواند سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در ایجاد صنایع کشاورزی ترغیب و هدایت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تصریح بر اینکه سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری محصولات کشاورزی انجام نشده است، گفت: گیلان استانی کشاورزی است و با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان بازدهی آن را به مردم استان برگرداند.

وی شناخت مزیت‌های گیلان برای امر سرمایه‌گذاری را مهم دانست و یادآور شد: باید بدانیم چه سرمایه‌گذاری مناسب با موقعیت و وضعیت منطقه است.

عبدوس پراکندگی در گیلان را از مشکلات این استان نامید و خاطرنشان کرد: در گیلان نقطه‌ای پیدا نمی‌شود که در شعاع دو و یا شش کیلومتری آن منزل مسکونی و یا تردد انسان نباشد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست تابع اشتغال است، خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بدون مطالعات زیست‌محیطی خسارت‌های زیادی به محیط زیست به‌بار می‌آورد.

این مسئول متذکر شد: اجرای هر پروژه‌ای باید با مطالعات زیست‌محیطی انجام شود تا مشکلات به وجود نیاید.

وی بررسی زیست‌محیطی استعلامات وارده از اداره‌های استان و مکان‌یابی را از جمله ضرورت‌های مطالعات زیست‌محیطی برای استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول