اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه خبر داد

اعطای تسهیلات بسیج سازندگی امیدیه به طرح‌های کارآمد و اشتغالزا

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه از اعطای تسهیلات بسیج سازندگی امیدیه به طرح‌های کارآمد و اشتغالزا این ناحیه خبر داد.

اعطای تسهیلات بسیج سازندگی امیدیه به طرح‌های کارآمد و اشتغالزا

حسین آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه از از اعطای تسهیلات بسیج سازندگی به طرح‌های کارآمد و اشتغالزا در این ناحیه خبر داد و اظهار کرد: افراد می‌توانند با ارائه طرح‌های خود به این نهاد، از اعتبارات این طرح‌ها بهره مند شوند.

وی بیان کرد: افراد در صورت نداشتن مهارت و تخصص لازم نیز می‌توان با مراجعه به این نهاد، به مراکز آموزشی فنی حرفه‌ای معرفی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم از اعتبارات این طرح‌ها استفاده کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه مهمترین برنامه‌ها و اقدامات بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی را به صورت آماری تشریح کرد و افزود: برگزاری بیش از 50 جلسه هماهنگی با مدیران و سازمان‌های دولتی و خصوصی، برگزاری همایش‌های اقتصاد مقاومتی در بین کارکنان، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در دهه مبارکه فجر و 17 اردیبهشت، روز بسیج سازندگی و هفته دفاع مقدس، مطالعات فراوان در خصوص اقتصاد مقاومتی، بازدید و سرکشی از عرصه‌های اقتصادی فعال و غیرفعال در سطح شهرستان امیدیه و ایجاد قرارگاه اقتصادی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی از جمله این اقدامات هستند. 

وی ادامه داد: بستن تفاهمنامه با ادارات مرتبط با اقتصاد مقاومتی نظیر (جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای)، استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای در اختیار سپاه و بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد یک پایلوت اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های آبزی‌پروری، گوسفند، ورمی‌کمپوست، پرورش مرغ، شترمرغ، قارچ، برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و فرهنگسازی در بین مردم و بسیجیان شهرستان امیدیه و آموزش و تشویق و ترغیب کشاورزان برای ورود به عرصه پرورش ماهی از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی است.

آقاجری همچنین عنوان کرد: در جذب منابع و اعتبارات از استان و طرح توزیع واگذاری وام و تسهیلات اقتصاد مقاومتی در مرحله نخست سال 92 نیز در خصوص تولید و تکثیر جوجه بومی محلی، قارچ، ماهی و کود ورمی کمپوست گام‌های مؤثری برداشته شده است.

*اجرای طرح‌های بازسازی و مرمت‌سازی خانه‌های محرومان

وی اضافه کرد: جلسه با افراد خیر شهرستان در راستای شرکت در اجرای طرح‌های بازسازی و مرمت سازی خانه‌های محرومان نیز از دیگر اقدامات مدنظر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه خاطرنشان کرد: در اصل فلسفه اصلی اقتصاد مقاومتی ادامه رشد و حرکت رو به جلو همه جانبه کشور بر پایه استعدادها و ظرفیت‌های حال حاضر و قطع هر چه بیشتر وابستگی‌ها در تمام ابعاد بوده، به طوری که شعار اصلی ما در اقتصاد مقاومتی "هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدکننده" است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز ملت مسلمان ایران به دلیل ایمان و اعتقادی که به اسلام دارد و استقلال سیاسی در معادلات جهانی، مورد کینه و نفرت استکبار قرار گرفته و از طرف زورگویان مورد تحریم است.

آقاجری عنوان کرد: بسیج سازندگی در راستای تحقق تدبیر اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین گشته، فعالیت‌های مثمر ثمری انجام می‌دهد و اولویت خود را در امر تولید بومی قرار داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا ما فرصت‌های بومی تولیدی را شناسایی و دسته‌بندی کرده و آنها را به عنوان راهکارهایی جبرای اقتصاد مقاومتی ارائه می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید بر اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار باشد چرا که بدون معنویت و ایمان راسخ به هدف و آینده، اقتصاد مقاومتی شکننده است اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی ماهیتاً اقتصاد مردمی است و مردم باید وارد این عرصه شوند تا از ورود رانت‌خوارها و فرصت‌طلبان ابن‌الوقت در این عرصه جلوگیری شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه ادامه داد: در شرایط فعلی، دغدغه اصلی در اقتصاد مقاومتی واگذاری تسهیلات مالی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی توسط مردم و هماهنگی و حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مرتبط با طرح‌هاست.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول