اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

استاندارد و کیفیت کالاها از شاخصه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی است

استاندار مرکزی گفت: استاندارد سازی و کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی از شاخصه‌های مهم و اثرگذار در اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

استاندارد و کیفیت کالاها از شاخصه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: استاندارد در تمامی ابعاد روحی و روانی بر جامعه تاثیرگذار بوده و رعایت آن موجب رضایت مشتریان خواهد شد و در نتیجه اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت.

وی همچنین داشتن مهر استاندارد کالاها را برای مصرف کننده یک موضوع اطمینان آور دانست و بیان کرد: تضمین کالا با کیفیت و استاندارد به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که از کالایی که خریداری می‌کنند اطمینان داشته باشند.

استاندار مرکزی  افزود: استاندارد همچنین تضمین و معیاری برای اطمینان مصرف و خوشنامی تولید کنندگان می‌شود که می‌طلبد تولید کنندگان با رعایت استاندارد در تولید محصول نهایت دقت را داشته باشند چرا که استمرار تولید و بقای تولیدکنندگان در کیفیت و رعایت استانداردها است.

مقیمی تصریح کرد: دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در سایه نگاه کلان و همه جانبه به استاندارد محقق می‌شود و این اقتصاد است که می‌تواند کشور را در رسیدن به اهداف برنامه یاری دهد.

وی با بیان اینکه اگر صادرکنندگان دقت و توجه به مقوله استاندارد را نداشته باشند بازار هدف را از دست خواهند داد، تاکید کرد: تولید کنندگان باید بدانند رمز موفقیت آنها در بازارهای داخلی و خارجی توجه به اصل استاندارد و استاندارد سازی کالاها و محصولات است.

مقیمی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته ورود کالاهای بی‌کیفیت و فاقد استاندارد موجب هدر رفتن بخشی از سرمایه‌های کشور و دوباره کاری شده که باید با توجه به شرایط حساس کشور به ویژه در شرایط تحریم به استاندارد سازی توجه لازم صورت گیرد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: دولت یازدهم بر اصل رشد اقتصادی، بالندگی تولید، شکوفایی کارآفرینی، ثبات و در نهایت پیشرفت تولید داخلی گام برداشته که این مهم با رعایت اصول استاندارد و کمک بخش خصوصی که نقش اساسی را در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند به تحقق خواهد نشست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی نیز گفت: در نیمه نخست امسال 98 فقره پروانه استاندارد توسط این اداره صادر شده است.

سید سعید میرنظامی مدنی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و 30 نمونه کالای سنجش کیفیتی و 450 نمونه کالا ارزیابی شده است.

در این همایش از 18 واحد تولیدی و صنعتی دارای نشان استاندارد، پنج آزمایشگاه تایید صلاحیت و 11 مسئول کنترل کیفی واحدها به مناسبت روز استاندارد قدردانی شد.

انتهای پیام/87002/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول