اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با فارس:

رمز موفقیت شرکت فولاد مبارکه در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، گفت: رمز موفقیت کنونی شرکت فولاد مبارکه در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.

رمز موفقیت شرکت فولاد مبارکه در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است

محمدمسعود سمیعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال‌های اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و آن‌ها را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: نام‌گذاری سال‌های اقتصادی از سوی معظم له موجب شده که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در برنامه‌های اقتصادی خود سیاست‌های کلانی را دنبال کند که بتوانیم هم در حوزه تولید، هم در حوزه توسعه و اشتغال جوانان سهمی را که برای پیشرفت و آبادانی کشور داشته‌ایم به بهترین وجه ممکن اجرا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال تقریباً نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد تولید داشته‌ایم، افزود: تقریباً 9.5 درصد نسبت به برنامه سالیانه جلو هستیم و تا پایان امسال بیش از 500 میلیارد تومان طرح توسعه در مدار تولید فولاد مبارکه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه طرح‌های توسعه فولاد مبارکه اصفهان خوشبختانه هم در بحث کیفیتی و هم در بحث کمیتی یکی از بحث‌های بزرگی که به زودی آماده افتتاح است، ادامه داد: حاضریم  به دفتر محترم ریاست جمهوری برنامه بدهیم که رئیس‌جمهور به مجتمع فولاد مبارکه جهت بازدید و افتتاح تشریف بیاورند.

این مسئول با مطرح کردن بحث کیفیت در تولید ورق‌های خودرو، گفت: می‌دانید که ما امروزه هنوز تا حدودی در موضوع تولید ورق‌های خودرو وابسته به کشورهای خارجی هستیم، اما شرکت فولاد مبارکه از دو سال گذشته به این فکر افتاد که ورق‌های روی خودرو را نیز تولید کند و هم اکنون این کارخانه آماده خط تولید ورق‌های خودرو در کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با اعلان این خبر که کارخانه گاز دایی (آرشداپ) به زودی در مجتمع فولاد مبارکه افتتاح می‌شود، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بیش از 350 میلیارد تومان در این پروژه موجب می‌شود نزدیک به 300 نفر به صورت مستقیم مشغول کار شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه در تاریخ 17 و 18 همین ماه آزمون استخدامی فولاد مبارکه اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای طرح‌های توسعه جدید نزدیک به یک هزار نفر باید در فولاد مبارکه به‌کارگیری شوند.

سمیعی‌نژاد با اشاره به دو پروژه بزرگ صنعتی صنعت فولاد دنیا که به زودی کلنگ آن در فولاد مبارکه به زمین خورده می‌شود به جزئیات این پروژه‌ها پرداخت و اظهار داشت: ابتدا خط تولید نورد با ظرفیت 5 میلیون تن و دیگری خط تولید کنسانتره و گندله با همین ظرفیت در معادن سنگان است که به مناقصه رفته و پیمانکارهای این پروژه‌ها مشخص‌شده در حال ارزیابی پیمانکاران هستیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اگر این دو پروژه را مشغول به احداث شویم چیزی در حدود 4 هزار نفر شغل تنها برای دوران ساخت آن هم برای مدت چهار سال ایجاد خواهیم کرد، افزود: در آینده نزدیکی اگر این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل دائم ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه برنامه‌های این مجتمع صنعتی تا افق 1404 نگارش شده و مورد تصویب مجمع قرار گرفته که بتوانیم ظرفیت فولاد مبارکه را تا رسیدن به این افق به 25 میلیون تن برسانیم، ادامه داد: سیاست فولاد مبارکه در این است که سهم 45 درصدی فولاد بازار ایران را برای خود حفظ کند.

وی بیان داشت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در فولاد مبارکه ایجاد کرده‌ایم تا پایان سال 94 ظرفیت این کارخانه فولادسازی را از 7.7 کنونی در سه مجموعه فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه و فولاد صبا به 11.8 میلیون تن می‌رسانیم.

این مسئول در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس با بیان اینکه تحریم‌ها تأثیری روی تولیدات این کارخانه نگذاشته‌اند، اذعان داشت: غیرتمندان جبهه صنعت فولاد کشور در فولاد مبارکه کاری در زمینه بومی‌سازی و تولید ملی کرده‌اند که ما امروزه هیچ پیمانکار خارجی نداریم و همه پیمانکاران ما پیمانکاران ایرانی هستند و ما به آن‌ها اعتماد کرده‌ایم و همچنین آن‌ها نیز خوشبختانه این اعتماد ما را به خوبی پاسخگو بوده‌اند.

سمیعی‌نژاد ادامه داد: اگر تحریم تأثیر داشت ما در سال 88 که فولاد مبارکه 4.9 میلیون تن تولید داشت در سال 91 به 6.6 میلیون تن نمی‌رسید و امروزه این ظرفیت توانسته به 7.7 میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت فولاد مبارکه اصفهان یک برنامه اقتصاد مقاومتی را در صنعت فولادسازی نمونه کرده، تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری را برای رسیدن به اهدافمان راهبُردی کرده‌ایم و به صورت یک کتاب چاپ و به زودی در اختیار مابقی صنایع قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با این بیان که ما اعتقادی به دور زدن تحریم نداریم بلکه اعتقاد ما بر مقابله با تحریم‌هاست، اذعان داشت: رمز موفقیت کنونی شرکت فولاد مبارکه در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است که اگر تمام قطعاتی که در گذشته از خارج وارد می‌شود امروز با تکیه بر دانش مهندسی معکوس نزدیک به 70 درصد آن در داخل تولید می‌شود که توسط سازندگان بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/63023/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول