اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دغدغه امر به معروف و نهی از منکر در مردم ایجاد شود

امام جمعه جیرفت گفت: باید دغدغه امر به معروف و نهی از منکر در مردم ایجاد و در جامعه نهادینه شود.

دغدغه امر به معروف و نهی از منکر در مردم ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در جیرفت اظهار داشت: درس‌های زندگی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر را باید از امام حسین (ع) بیاموزیم.

وی با بیان اینکه از امر به معروف و نهی از منکر در بعضی مواقع به عنوان کار جانبی یاد می‌شود، افزود: با توجه به اینکه از امر به معروف در آموزه‌های دین ما به عنوان بلند مرتبه‌ترین واجبات یاد شده، باید دغدغه امر به معروف و نهی از منکر در مردم ایجاد و در جامعه نهادینه شود.

عسکری تصریح کرد: در پرتو امر به معروف سایر فرائض هم انجام می‌شود، برخی به این واجب به عنوان یک کار نشدنی نگاه می‌کنند، شاید به این دلیل باشد که به این معنا دقت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده آغاز کنیم، ما می‌توانیم با عملکرد خود امر به معروف و نهی از منکر مؤثری داشته باشیم و اگر هم اشتباهی داشتیم، شهامت بیان اشتباه را داشته باشیم.

امام جمعه جیرفت گفت: امر به معروف را به نهی از منکر مقدم بدانیم در چینش فروع دین امر به معروف بر نهی از منکر مقدم است، امر به معروف از بروز منکرات جلوگیری می‌کند و بسیاری از کارها خود به خود کنترل می‌شوند.

عسکری با اشاره به اهمیت نحوه گفتن در امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در قرآن هم تشویق و هم تنبیه وجود دارد و باید پیامدهای شوم ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بیان کنیم.

انتهای پیام/80002/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول