اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

لزوم تبیین هفته احیای امر به معروف در بین مردم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: چرایی نامگذاری هفته اول ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر باید برای مردم تبیین شود.

لزوم تبیین هفته احیای امر به معروف در بین مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان حجت‌الاسلام محمد صالحی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: نامگذاری هفته اول ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، دارای آثار ماندگاری در عرصه اجتماعی است.

وی افزود: قیام عاشورا و نهضت حسینی(ع) با دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عجین شده و این روش پیامبران و شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است که در پرتو عمل به آن جامعه به سمت اصلاح پیش خواهد رفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مختص به زمان و یا مکان خاصی نیست، اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید در جامعه رشد کند.

وی گفت: امروزه شاهد آن هستیم که منکر با همه اصحاب خود هر روز به شکل خاص و لباسی نو در جامعه جلوه‌گر می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گنجانده شده است، یادآور شد: مطابق این اصل امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و برعهده همه مردم است.

وی افزود: در نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشورا عوامل متعددی دخالت داشته اما اقامه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین آن است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان ضمن بیان اینکه قیام امام حسین(ع) و یاران وفادارش اسوه و الگویی برای تمام حرکت‌های حق‌طلبانه در تمام اعصار است، عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از همین نهضت و قیام، بوجود آمده و رشد کرده است.

وی افزود: سیمای فریضه امر به معروف و نهی از منکر چیزی جز تعهد و علاقه اشخاص به سلامتی جامعه نیست.

صالحی ابراز داشت: این موضوع فقط منوط به رعایت شئونات اسلامی در اجتماع نبوده بلکه فراتر از آن باید با منکراتی از قبیل غیبت، تهمت، دروغ‌پردازی و بدرفتاری نیز مقابله شود.

وی اضافه کرد: مبارزه با منکری چون اسراف که نزد اهل بیت عصمت و طهارت بسیار مذموم و ناپسند شمرده شده جامعه مسلمین را از شر فقر و فساد و تبعیض دور خواهد کرد.

انتهای پیام/89029/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول