اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نمین:

خانواده‌ها اصول تربیت شایسته را به فرزندانشان انتقال دهند

معاون فرماندار شهرستان نمین گفت: شایسته آن است که خانواده‌ها اصول تربیتی صحیح و ارزش‌مدار توصیه شده در دین اسلام را به فرزندان خود انتقال دهند.

خانواده‌ها اصول تربیت شایسته را به فرزندانشان انتقال دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در همایش تکریم خانواده که عصر امروز با همکاری کانون و امور بانوان فرمانداری نمین برگزار شد، علی خانی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله (ع) اظهار داشت: هر چه در خانواده محبت بیشتر باشد فضای خانواده صمیمی‌تر می‌شود باید در خانواده تلاش کنیم حرمت همدیگر را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش در خانواده نقش مهمی دارد و باید اصول خانواده را برای فرزندان تبیین کنیم.

علی‌ خانی با تاکید به نقش خانواده در تربیت کودک خاطرنشان کرد: محبت به خانواده بقا و دوام آن را تضمین می‌کند و باید سعی کنیم همیشه شادی را در جمع خانواده نهادینه کنیم، زندگی خوب آن است که برگرفته از معنویت و اخلاق باشد.

معاون فرماندار نمین اضافه کرد: راه کسب محبت ایثار است و در این زمینه باید با نسل کودک و نوجوان رفتار مهربانانه و صمیمی را حفظ کرد.

وی بیان کرد: آنچه که در این زمینه باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد همراهی خانواده‌ها با مدارس در تربیت و تعالی صحیح فرزندانشان است چرا که حضور آنها بزرگترین پشتوانه روحی و جوانی را برای فرزندان فراهم می‌آورد.

در این همایش جمعی از مسئولان ادارات، معاون فرماندار، بانوان فعال و نمونه شهرستان و دانش‌آموزان مدارس مختلف به همراه والدین خود حضور داشتند.

اجرای سرود خانواده توسط اعضای کانون شهرستان نمین و همچنین خواندن دکلمه‌ای در رابطه با این روز از برنامه‌های کانون در این همایش بود.

همایش با تقدیر و تشکر از خانواده‌های نمونه و بانوان فعال به پایان رسید.

بازدید نوجوانان از گنجینه‌های گذشتگان در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک مشگین‌شهر به همراه مربیان خود از موزه تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید کارشناس موزه مشگین‌شهر در رابطه با تاریخچه شهر و تاریخ حفاری‌های انجام شده در منطقه توضیح داد و گفت: مشگین‌شهر از جمله شهرهایی است که حفاری‌های غیر مجاز زیادی در آن انجام گرفته و بسیاری از گنجینه‌های باستانی نیز توسط سارقان از شهر خارج شده است.

بعد از توضیحات کارشناس موزه اعضا در مورد قدمت، چگونگی ارزش‌گذاری، مراحل مرمت و نحوه نگهداری آثار باستانی سئوال‌های خود را مطرح و با دریافت پاسخ آشنایی نسبی در مورد گنجینه‌های پیشینیان به دست آوردند.

در ادامه اعضا از کارگاه ماکت‌سازی موزه بازدید کردند و با نحوه ساخت ماکت نیز آشنا شدند.

در خلال این بازدید، اعضا از نمایشگاه سازمان صنایع دستی مشگین‌شهر که در طبقه پایین ساختمان موزه قرار داشت، بازدید کردند و سئوالات خود را در مورد صنایع دستی منطقه، چگونگی کار و قدمت آنها جویا شدند.

سرپرست کانون مرکز یک مشگین‌شهر در این بازدید با تشکر از کارشناسان موزه و سازمان صنایع دستی از آنها دعوت کرد تا با حضور در مرکز کانون از کارهای دستی اعضا به خصوص آثار سفالگری که با پیشینه‌ای از آثار گذشتگان پیوند دارد، بازدید کنند.

مسئولان اداره صنایع دستی هم تمایل خود را برای همکاری در زمینه پخت آثار سفالی اعضا در کوره سازمان صنایع دستی اعلام کردند.

انتهای پیام/62003/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول