اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلغات اسلامی قروه:

تربیت الهی فرزندان تربیتی همه جانبه است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قروه گفت: تربیت الهی تربیت همه جانبه است که در مقایسه با تربیت‌های عادی جامع‌تر و کامل‌تر است.

تربیت الهی فرزندان تربیتی همه جانبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام حسن رهبر پیش از ظهر امروز در همایش کودک و نیایش که در سالن همایش این سازمان برگزار شد، گفت: نظام‌های تربیتی غیر الهی غالبا یک یا چند بعد از شخصیت انسان را در نظر می‌‌گیرند، در صورتی که در تربیت الهی تمام جنبه‌های شخصیت آدمی مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: تربیت الهی با طبیعت آدمی و نیازهای او و رشد و تکامل او سازگار است و در عین اینکه بعد اجتماعی حیات انسانی را در نظر می‌گیرد، جنبه فردی شخصیت را هم مورد توجه قرار می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قروه، تعالیم الهی هم نیازهای معنوی انسان را تامین می‌کند و هم به نیازهای اجتماعی و عقلانی انسان توجه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نظام‌های تربیتی عادی، هر چند هم که از هدف‌های گسترده حمایت کنند، برای کمال و ترقی انسان محدودیتی به وجود می‌آورند، اما تربیت الهی راه را برای رشد و تکامل دایمی و نامحدود انسان هموار می‌سازد و از این جهت انسانی را که کمال‌جو و ترقی‌طلب است، راضی می‌کند.

رهبر با اشاره به اینکه در دنیای امروز که همه مردم از تاثیر بد و مخرب انواع رسانه‌ها، دوستان، همسالان و در یک کلام اجتماع بر کودکان و نوجوانان خود شکایت می‌کنند، احساس نیاز به یک راهکار و برنامه تربیتی کارآمد و مفید را بیش از پیش عنوان کرد.

وی گفت: این برنامه باید برنامه‌ای باشد که تمام جوانب زندگی آنها و تمام مسائل را شامل شود و با ثبات و انعطاف‌پذیری خود ضمن تامین نیازهای روز فرزندان و والدین این امکان را به والدین بدهد که با هماهنگی اجتماع و نهادهای تربیتی فرزندان خود را آن گونه که می‌خواهند و به صلاح فرزندانشان است، تربیت کنند.

این مسئول اظهار داشت: تنها برنامه مدون در این زمینه همان برنامه تربیت اسلامی است که به وفور و به شکل پنهان و آشکار در آیات قرآن کریم و احادیث آمده است.

وی نقش تربیتی خانواده در قبال فرزندان را هم بدیهی دانست و گفت: در مواقعی که خانواده‌ها توجه کمتری به کودکان خود داشته باشند آنها جذب محیط شده و برای خود معاشرانی برگزیده و از آنها الگو می‌گیرند.

رهبر تصریح کرد: تربیت دینی کودکان از وظایف بسیارمهم والدین و خانواده است که باید به روشی انجام گیرد که حس مذهبی و اندیشه و اعتماد به خدا را در فرد تقویت کند.

این مسئول با تاکید بر معرفی الگوهای برگزیده قرآنی به فرزندان گفت: باید الگوهای مناسب و پسندیده‌ای انتخاب و آنها را به کودکان معرفی کنیم تا وادار به تفکر درباره آن الگو شوند و با تفکر و اختیار خود آن را انتخاب کند.

رهبر افزود: باید همواره کودک را بزرگ داشته و با احترام با او برخورد کنیم تا احساس امنیت، راحتی، بزرگی، شخصیت و اعتماد به نفس در او تقویت شود.

به گفته وی، اسلام، پدران و مادران را در امر پرورش اخلاقی فرزندان خویش مسئول می‌داند و تربیت درست کودکان را از حقوق مهم و اساسی آنان می‌داند.

انتهای پیام/79009/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول