به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی صبح امروز در نشست مدیران مدارس متوسطه اظهار داشت: ارزشیابی از فعالیتهای آموزشی و پرورشی از وظایف معلمان است که به منظور کارآیی و اثر بخشی مدارس و مشارکت فعال دانش آموزان در فرآیند یاددهی و یادگیری برای نیل به اهداف آموزش و پرورش انجام میپذیرد.
وی با اشاره به اینکه از ﺟﻤﻠﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ پیشرفت تحصیلی دانش آموز میﺗﻮان از نگرش یاد کرد، افزود: نگرش، زمینه ساز انجام فعالیت و نحوه انجام فعالیت است که در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مستقیم داشته و از عوامل مهم در رضایت تحصیلی دانش آموزان است.
مدیر آموزش و پرورش بستک ارزیابی مستمر پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان، آگاه ساختن دانش آموزان از میزان پیشرفت تحصیلی و تربیتی خود و نیز مطلع ساختن اولیای آنان از وضعیت تحصیلی فرزندانشان را یکی دیگر از عوامل پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دانست.
توکلی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را یکی از شاخصهای مهم در ارزشیابی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در مقاطع مختلف رشد جسمی، روانی و اجتماعی نیازمند دارا بودن نگرش مثبت به رشته تحصیلی و انگیزههای قوی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به اینکه بهبود کیفیت موقعیت تحصیلی از جمله اهداف اساسی برنامههای آموزشی است، اضافه کرد: امروزه افت تحصیلی یکی از نگرانیهای خانواده ها و دست اندرکاران تعلیم و تربیت است زیرا عدم موفقیت در تحصیل زمینه ساز مشکلات فردی و اجتماعی و انحراف از دستیابی به اهداف سیستم آموزش است.
توکلی در پایان سخنان خود گفت: رسالت معلمان مانند انبیا، انسانسازی و تربیت انسان آگاه و واقعبین است، زیرا آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت نقش بسیار ارزشمندی دارد و در حقیقت این نهاد تنها کارخانه مولد انسانساز است.
انتهای پیام/88006/س40/ظ1004