اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش قرچک:

نحوه رفتار والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد

مدیر آموزش و پرورش قرچک با اشاره به نقش خانواده در جامعه گفت: نحوه رفتار والدین در کانون خانواده نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد.

نحوه رفتار والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، پیش از ظهر امروز همزمان با ماه محرم مراسم بزرگداشت هفته خانواده با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی امام جمعه، نایب مرادی رئیس شورای اسلامی شهر، هوشنگ کولیوند مدیر آموزش و پرورش، خانواده معظم شهدا، جمعی از مدرسان آموزش خانواده و شورای انجمن اولیاء و مربیان شهرستان برگزار شد.

هوشنگ کولیوند مدیر آموزش و پرورش قرچک در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش گفت: دهه محرم فرصت بسیار مناسبی است تا با اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام که یکی از مهمترین آنها احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیشتر آشنا شویم.

وی گفت: متاسفانه یکی از واجبات فراموش شده در جامعه اسلامی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در روایات سفارش بسیار زیادی نسبت به آن شده است تا جایی که اگر این فریضه فراموش شود و ترک شود دیگر دعاها مستجاب نخواهد شد و اشرار و مفسدان بر جامعه مسلط خواهند شد.

کولیوند افزود: در کانون خانواده باید ارزش‌های اخلاقی و رفتاری همواره حاکم شود و والدین در قول و عمل اصول اخلاقی و تکالیف مذهبی را به فرزندانشان بیاموزند.

مدیر آموزش و پرورش قرچک با اشاره به ویژگی‌های خانواده موفق گفت: خانواده‌ای موفق است که در آن پدر و مادر با هم صادق باشند و راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و نسبت به نظم  و انضباط و پوشاندن عیوب یکدیگر توجه بیشتری کنند.

وی در ادامه از خانواده‌ها خواست توجه ویژه‌ای نسبت به لقمه حلال در خانواده داشته باشند چراکه لقمه حلال نقش مهمی در تربیت و عاقبت به خیری فرزندان دارد.

در ادامه مراسم فرض‌اله مولایی مسئول انجمن اولیاء و مربیان قرچک در سخنانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش خانواده در مدارس گفت: انتظار ما از خانواده‌ها این است که ارتباط بیشتری با مدارس و مشاوران داشته باشند چراکه حضور در این کلاس‌ها و استفاده از راهنمایی‌های مدرسان، می‌تواند جلوی بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری فرزندان را بگیرد.

وی در ادامه اهمیت توجه به سنین نوجوانی و بحران روحی دانش‌آموزان در این سنین را یادآور شد و گفت: روابط سالم بین اولیاء و حفظ شخصیت فرزندان و توجه به مسائل دینی و اعتقادی و همچنین احترام متقابل بین اعضای خانواده باید همواره مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول