اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان ‌عمومی ‌و انقلاب‌ راور‌‌: ‌

ریشه‌ 70 درصد‌ ‌معضلات در ‌نحوه‌ تربیت ‌خانواد‌ه‌هاست‌

دادستان ‌عمومی ‌و انقلاب ‌شهرستان راور‌ گفت‌: ‌ریشه‌ 70 درصد ‌از ‌معضلات در ‌نحوه‌ تربیت ‌و فرهنگ ‌خانواد‌ه‌ها است.

ریشه‌ 70 درصد‌ ‌معضلات در ‌نحوه‌ تربیت ‌خانواد‌ه‌هاست‌

سید‌مهدی قویدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: در  کشور‌ ما  قوانین ‌به ‌صورت ‌جامع ‌و کامل وجود دارد ‌و ‌از این‌ رو ‌نمی‌توان ‌هر نوع ‌ضعف و یا هنجار‌شکنی را ‌به ‌عدم‌ وجود‌ قانون نسبت ‌داد‌.

وی با ‌تاکید ‌بر ‌قانون‌گرایی‌ و ‌ضرورت ‌عمل ‌به‌ آن‌ تصریح کرد‌: لازم است‌ تا موارد ‌پرهیز ‌از ‌قانون‌ و‌ عدم‌ اجرای ‌آن‌ به ‌طور‌ دقیق و کارشناسانه ‌مورد‌ بررسی ‌قرار‌ گیرد.

قویدل ‌ضعف‌ دستگاه‌های ‌دولتی به ویژه‌ متولیان‌ امر ‌فرهنگ‌ را‌ از جمله موارد‌ نقص‌ و‌ بی‌توجهی ‌به ‌قانون ‌اعلام ‌داشت‌ و ‌بیان کرد‌: تعامل همه ‌جانبه‌ دستگاه‌ها زمینه‌ساز ‌حصول وحدت و ‌قانون‌گرایی ‌در ‌جامعه‌ به ویژه در ‌بین ‌نسل جوان است.

وی از جنگ نرم به عنوان یک تهدید جدی علیه امنیت کشور یاد کرد و گفت: این پدیده شوم سلامت جامعه را مورد تهدید قرار داده و پیامد آن از هم گسیختگی خانواده‌ها از دست دادن نسل جوان و شیوع فساد در تمام زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

وی خاطر نشان کرد: باید با دوراندیشی و اتخاذ سیاست‌های کاربردی سلامت کشور را در برابر تهاجم‌های دشمن واکسینه کرد.

قویدل تعامل و هم‌اندیشی تمام نهادها و دستگاه‌ها را در ایجاد حلقه دفاعی کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: با تشکیل کمیته آسیب‌شناسی و‌ رصد آسیب‌ها، ماهیت معضلات نمود خارجی پیدا کرده و بهتر می‌توان در مورد رفع آنها اقدام کرد.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای آگاهی‌ دادن به مردم دانست و از منابر به عنوان سکوی ارتقای ارزش‌ها برای امتداد فرهنگ عاشورا یاد کرد.

قویدل تصریح کرد: تلاش برای جذب جوانان با استفاده از هیئت‌های مذهبی راهکار مناسبی برای تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در مورد معضلات‌ بومی‌ شهرستان ‌به پدیده ‌اعتیاد پرداخت ‌و خاطر ‌نشان کرد: آمار ‌تکان‌ دهنده‌ رشد ‌اعتیاد حکایت ‌از ‌عدم‌ توفیق سیاست‌های‌ کاربردی‌ و‌ یا ‌نقص اجرای آن در این زمینه ‌دارد.

قویدل ‌ریشه‌ 70 درصد ‌از ‌معضلات ‌را ‌در ‌نحوه‌ تربیت ‌و فرهنگ خانواد‌ه‌ها ‌دانست‌ و‌ افزود‌: ارتقای‌ سطح ‌آگاهی ‌و فراهم کردن بسترهای مناسب‌ آموزشی‌ سهم‌ بسزایی‌ در ‌سالم‌سازی ‌اجتماع دارد.

دادستان راور با اشاره به وظایف و اختیارات ادارات متولی امور فرهنگی برای شناخت آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها ابراز داشت: ‌اگر آسیب‌های ‌موجود ‌به ‌طور ‌کارشناسی‌ و ‌تخصصی ‌با‌ اتخاذ‌ تدابیر ‌پیشگیری و مورد ‌مطالعه ‌قرار ‌گیرد ‌از ‌بروز ‌و ‌گسترش‌ خطرات و‌ معضلات ‌بعدی‌ جلو‌گیری می‌شود.

وی ضرورت‌ ایجاد ‌بانک ‌اطلاعاتی در تمام‌ زمینه‌ها به ویژه شناخت جوانان بیکار و افرادی  که ترک تحصیل کرده‌اند را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ با ایجاد کار‌گروه‌ها و کمیته‌‌های تخصصی علل بروز مشکلات به طور اساسی مورد ریشه‌یابی قرار گیرد‌.

قویدل با تاکید بر وفاق و همدلی تمام دستگاه‌ها ابراز داشت: با ترسیم نقشه ‌و ‌چشم‌انداز ‌فرهنگ ‌عمومی ‌شهرستان ‌می‌توان شیوه‌های ‌مدونی را در‌ قالب ‌برنامه‌های ‌کوتاه ‌مدت‌ و بلندمدت در راستای ‌رفع ‌کاستی‌ها ‌و استفاده از ظرفیت‌ها اتخاذ کرد.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول