اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چابکسر:

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام عاشورا‌ست/‌عزاداری سنتی ‌احیا شود

امام جمعه چابکسر گفت: عزاداری سنتی ویژه ماه محرم باید در جامعه احیا و از خرافه‌گویی و بدعت‌ها دوری شود.

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام عاشورا‌ست/‌عزاداری سنتی ‌احیا شود

حجت‌الاسلام محمود کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان، اظهار کرد: توسعه و عمق بخشیدن به باورهای دینی مردم و تبیین قیام عاشورا از مهم‌ترین اهداف عزاداری امام حسین (ع) است.

وی بر اهمیت حضور روحانیون در هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: بیان زندگی شهدای کربلا و امام حسین(ع) در مساجد و هیئت‌ها در ماه محرم موجب درک بهتر قیام عاشورا می‌شود.

امام جمعه چابکسر، عزاداری سالم در ایام محرم را ضروری دانست و افزود: ما باید در عزاداری‌ها به پیام عاشورا توجه داشته باشیم و عزاداری سنتی را در جامعه احیا کرده و از خرافه و بدعت‌ها دوری کنیم.

وی به اهداف قیام بزرگ سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و متذکر شد: امام حسین (ع) نماد شجاعت، ایثار و مقابله با ظلم است که هرگز زیر بار ظلم نرفت و به کسی ظلم نکرد.

کشاورز، با اشاره به سخنان رهبر هند که به مردم هندوستان گفت اگر می‌خواهید «از یوغ استعمار انگلیس خارج شوید باید به امام حسین (ع) اقتدا کنید»، اضافه کرد: مردم هند با این شعار که هرگز زیر بار ظلم نمی‌رویم استعمار انگلیس را از کشور خود بیرون راندند.

وی تصریح کرد: ملت ایران نیز انقلاب اسلامی خود را از قیام امام حسین(ع) الگوبرداری کردند و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام عاشورا است.

این مسئول با بیان اینکه در چابکسر 32 مسجد وجود دارد، یادآور شد: قطع بلندگوی بیرون از مسجد از ساعت 10 شب به بعد، باز گذاشتن یک لاین خیابان برای جلوگیری از ترافیک در سطح شهر در هنگام حرکات دسته‌های عزاداری، استفاده از واعظ در هیئت‌های عزاداری و.. باید توسط هیئت‌ها رعایت شود.

وی از برگزاری مراسم چهلم شهدای گمنام چابکسر در شب تاسوعای حسینی و عزاداری در بعداز ظهر هشتم محرم در مزار شهدای گمنام واقع در پارک شهید انصاری چابکسر خبر داد.

انتهای پیام/84002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول