اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

اخلاص در عزاداری مهم‌ترین اصل است

امام جمعه رفسنجان گفت: اخلاص در عزاداری مهم‌ترین اصل است و عزاداری‌های طولانی موجب تقرب بیشتر نمی‌شود.

اخلاص در عزاداری مهم‌ترین اصل است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان با تأکید بر رعایت تقوا، اظهار داشت: عشق به امام حسین (ع) در کانون دل‌های همه ما قرار دارد و پیامبر اسلام (ص) در این رابطه فرمودند «خداوند در دل‌های مؤمنان معرفتی قرار داده که به امام حسین (ع) عشق بورزند» و این همان معرفت است.

وی ادامه داد: یزید ملعون به خیال اینکه با شهید کردن امام حسین (ع) همه اصول اسلام تمام می‌شود، ایشان را به شهادت رساند، اما این نور هرگز خاموش نشد و یزید تنها چهار سال حکومتش دوام آورد.

امام جمعه رفسنجان به جنایت‌های سه‌گانه دوران حکومت یزید اشاره و خاطر نشان کرد: واقعه عاشورا در سال 61 هجری قمری و شهادت امام حسین (ع)، واقعه حره در سال 62 و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر از مردم مدینه و به منجنیق بستن خانه کعبه در سال 63 هجری قمری از جنایاتی بود که این خونخوار انجام داد و سرانجام در اواخر همان سال به درک واصل شد و سرانجام همه آدم‌های پست همین است.

رمضانی‌پور افزود: همه کسانی که ظالم هستند به خواری به درک واصل می‌شوند، مگر صدام جنایت‌کار روزی فکر می‌کرد که به دست هم دستان و حامیانش به چنین روزی بیفتد و به بدترین شکل به سزای عملش برسد.

خطیب جمعه رفسنجان اذعان کرد: کسانی که عمر خود را به ظلم کردن، جنایت کردن، خون آشامیدن و قتل و عام مردم بی‌دفاع سپری کردند، مگر می‌توانند خوب شوند و افرادی که فکر می‌کنند با رابطه برقرار کردن با آمریکا که تمام صفات بیان شده را دارد، مشکلات ما برطرف می‌شود، آنها بدانند عاقبت خوبی در انتظارشان نیست.

وی عنوان کرد: امروز پس از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال از قیام عاشورا اگر کسی بگوید، امام حسین (ع) اشتباه کردند و نباید در برابر حکومت یزید مقابله می‌کرد و دست به انتحار می‌زد، چنین فردی در صف یزیدیان است و همچون قاتلان امام حسین (ع) محسوب می‌شود.

رمضانی‌پور به درس‌های عاشورا اشاره کرد و گفت: مشکی پوشیدن شور و علاقه است، اما باید شعور و معرفت عاشورا را دریابیم و به آن بپردازیم، نشستن پای منبر و موعظه شدن ارزشمندتر از سینه زدن و هیئت‌داری است، گرچه آن کار هم پسندیده است، اما پندهای عاشورا مهمترین مسئله در این زمینه است.

امام جمعه رفسنجان، عزاداری‌های طولانی را که موجب آزار و اذیت مردم می‌شود، حرام دانست و تصریح کرد: نباید صدای بلندگوها به بیرون از حسینیه‌ها، مسجدها و جاهایی که عزاداری می‌شود برود و در عزاداری دقت شود به شکل صحیح و سنتی و شایسته برگزار شود.

رمضانی‌پور افزود: عصر هفتم محرم برای رفسنجان نهادینه است و عزاداری از محل مصلای بزرگ امام خامنه‌ای به صورت منسجم برگزار و از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی ابراز داشت: راهپیمایی روز 13 آبان نقطه عطفی برای ما بود و در این روز بار دیگر روح انقلابی بودن و مبارزه با استکبار احیا شد.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت یاد یار و یاور چند ساله امام راحل و رهبری، مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی را مردی مبارز و شجاع دانست و شهادت سردار جمالی در دفاع از حرم حضرت زینب و رقیه (س) را تبریک و تسلیت گفت.

رمضانی‌پور در پایان تأکید کرد: ساخت فوندانسیون مصلا از چند روز آینده آغاز می‌شود و همه باید هم کمک مادی و هم کمک معنوی در این راستا داشته باشند تا بتوانیم مصلای بزرگ امام خامنه‌ای را هر چه سریع‌تر برای نمازگزاران مهیا کنیم.

انتهای پیام/80016/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول