اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد

لزوم توجه به بایدها و نبایدهای عزاداری محرم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک گفت: یک‌سری باید و نبایدها در عزاداری ماه محرم وجود دارد که نیاز است شیعیان به این موارد توجه جدی داشته باشند تا بایدها تقویت و نبایدها نیز تضعیف شده و از بین بروند.

لزوم توجه به بایدها و نبایدهای عزاداری محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حسن منتظری صبح امروز در نشست بررسی آسیب‌های عزاداری محرم که با حضور روسای هیئت‌های مذهبی شهرستان قرچک در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: حالا که جمهوری اسلامی ایران با خون شهدا و با استقامت مردان و زنان ایرانی پا گرفته و در دنیا به عنوان کشوری تاثیرگذار مطرح است نباید مرتکب اعمالی شد که موجب وهن نظام ‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک با اشاره به برخی اعمال همچون قمه‌زنی که در حین عزاداری اجرا می‌شود، گفت: این‌گونه اعمال مذهب تشیع را سست می‌کند، ما شیعیان نباید اقداماتی را انجام دهیم که در دنیا به عنوان انسان‌های خشونت‌طلب مطرح شویم.

وی اظهار داشت: دشمنان همیشگی شیعیان از این موقعیت‌ها استفاده می‌کنند و فیلم‌ها و عکس‌هایی را بر روی رسانه‌های خود می‌گذارند که دل هر دوستدار واقعی امام حسین(ع) را به درد می‌آورد.

این مسئول ادامه داد: همه مراجع تقلید ارتکاب این‌گونه اعمال را نفی کرده‌اند اگر ما ادعا می‌کنیم که شیعه و پیرو آرمان‌های حضرت سیدالشهدا(ع) هستیم نباید از حکم مراجع تقلید نافرمانی کنیم چراکه سرپیچی از فرامین آنها نافرمانی از پیامبر(ص) و نافرمانی از پیامبر(ص) نیز نافرمانی از خداوند متعال است.

وی یادآور شد: متاسفانه بعضاً شاهد این هستیم که وعاظ مجالس عزاداری، روضه‌هایی را به دروغ نقل می‌کنند تا موجب گریه افراد شوند اما باید بدانیم گریه بدون تعمق و فکر فایده ندارد.

منتظری گفت: امام حسین(ع) برای گریه ما فرزند 6 ماهه خود را در تیررس دشمن قرار نداد این امام همام اهداف بزرگی داشت که بایستی سعی کنیم آنها را درک کنیم. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک ادامه داد: امید است با هماهنگی‌های صورت گرفته، مراسم عزاداری به بهترین صورت ممکن و آن‌طور که شایسته شأن حضرت اباعبدالله(ع) است برگزار شود در غیر این‌صورت با کسانی که موجب وهن دین شوند برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2462/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول