اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت تأکید کرد

نصب تمثال شهدا در هیئت‌های مذهبی/ عزاداری‌های شب طولانی نشود

امام جمعه جیرفت گفت: باید در هیئت‌های مذهبی عکس شهدای محله هیئت را که در راه امام حسین (ع) به شهادت رسیدند، نصب شود.

نصب تمثال شهدا در هیئت‌های مذهبی/ عزاداری‌های شب طولانی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هیئت‌های مذهبی با بیان اینکه مجالس عزاداری‌ و هیئت‌های مذهبی محاسن فراوانی دارند، اظهار داشت: هیئت‌ها کانون‌های یادگیری برای انقلاب، اسلام و نظام هستند، انسان‌هایی که با عشق امام حسین (ع) به این هیئت‌ها آمدند، متدین پای کار ماندند.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های سنتی‌ (سینه‌زنی و زنجیر‌زنی) را نباید خراب کرد و باید حمایت شوند، همانطور که از مساجد حمایت می‌شود، افزود: البته مردم پای کار هستند و اگر نیاز شد، حکومت باید حمایت کند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: یک سری معایب به طور طبیعی در جماعات وجود دارد، محاسن کار را باید شناسایی و تسری داد و عیب‌ها و اشکال‌ها برطرف شوند و هیئت‌ها این را به عنوان خیرخواهی بدانند.

عسکری با بیان اینکه برکت هیئت‌ها غیرقابل بیان است، اذعان داشت: یکی از کارهایی که در عزاداری‌ها اهمیت دارد، اخلاص در عمل است و اینکه کار برای خدا باشد، آنچه در توان داریم برای عزاداری امام حسین (ع) به میدان بیاوریم.

وی اضافه کرد: کاری که برای ریا باشد، ماندگاری و برکت ندارد، سعی کنید، اشعار مداحان حماسی باشد و با روح حماسه امام حسین(ع) سازگاری داشته باشد، دشمن چون نمی‌تواند، امام حسین (ع) را از ما بگیرد، روی عزاداری‌های ما حساب باز کرده تا استفاده نادرست از این برنامه‌ها را ترویج دهد.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: نظم و انضباط در کارها بسیار مهم است اگر نظم نباشد همه چیز خراب می‌شود و مردم با دید بد نگاه می‌کنند و به جای این تصاویر جعلی که با تصور نقاش کشیده شده عکس شهدای محله هیئت را که در راه امام حسین (ع) به شهادت رسیدند، گذاشته شوند.

عسکری با بیان اینکه گذاشتن تصاویر شهدا بعد از گذشت سال‌ها از زمان شهادت آن‌ها در هیئت‌های مذهبی به عنوان سمبل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، متذکر شد: هیئت‌ها در برنامه‌های خود به حفظ نظافت شهر اهمیت دهند و زباله‌هایی که اماکن ریخته می‌شود، خودشان جمع‌آوری کنند.

وی تصریح کرد: ذبح گوسفند در سطح شهر کار خلاف و غیربهداشتی است، باید برای رعایت بهداشت از گوشت دام‌هایی استفاده شود که به شکل بهداشتی و مورد تأیید دامپزشکی است، استفاده شود و همچنین با این اقدام از آلوده شدن خیابان‌ها جلوگیری می‌شود.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه عزاداری‌های شب را آن قدر طولانی برگزار نکنید که نماز صبح افراد تهدید شود، اظهار داشت: هر کاری را موقع نماز کنار بگذارید هیچ کاری مهمتر از نماز نیست، در مراسم‌ها سعی کنید فقط به عزاداری اکتفا نشود و از سخنرانی‌ها هم استفاده شود.

عسکری در پایان بیان داشت: در برنامه‌ها نوآوری باشد؛ نه اینکه بدعت داشته باشید.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول