اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از بزرگان و معتمدان عشایر زیرکوه مطرح کرد

احیای صنایع‌دستی خراسان جنوبی خواسته اصلی عشایر از مسئولان / تأمین علوفه دام‌ها مشکل همیشگی عشایر

یکی از بزرگان و معتمدان عشایر زیرکوه گفت: احیای صنایع‌دستی خراسان جنوبی خواسته اصلی عشایر از مسئولان است.

احیای صنایع‌دستی خراسان جنوبی خواسته اصلی عشایر از مسئولان / تأمین علوفه دام‌ها مشکل همیشگی عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اله‌نظر اسدزاده عصر امروز در پنجمین همایش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان عشایر خراسان جنوبی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران همه ما شاهد پیشرفت در مناطق مختلف عشایری هستیم.

وی به فاکتورهای اصلی عشایر اشاره کرد و افزود: استقامت، غیرتمندی، میهن‌دوستی، وحدت و همبستگی جزو فاکتورهای اصلی عشایر ایران است.

این معتمد عشایر زیرکوه ادامه داد: اگر عشایر اصالت خود را حفظ کنند، دیگر مشکلات حل می‌شود.

اسدزاده با بیان اینکه توقعات عشایر از مسئولان زیاد نبوده و در حد ایجاد یک زندگی ساده است، اضافه کرد: باید مسئولان به شغل عشایر، استمرار شغل آنها، جلوگیری از مهاجرت و جلوگیری از مشاغل غیرعشایری توجه کنند.

وی یادآور شد: تأمین علوفه دام‌های عشایر همیشه جزو مشکلات عشایر بوده است که رفع این مشکل همکاری مسئولان را می‌طلبد.

این معتمد عشایر زیرکوه متذکر شد: مشکلات شناسنامه‌ای یکی دیگر از مشکلات مناطق عشایرنشین است.

اسدزاده با بیان اینکه در برخی از مناطق عشایری معادن بسیار ارزشمندی وجود دارد، یادآور شد: افراد سودجو از این معادن بهره‌مند می‌شوند.

وی، خواستار پرداخت هزینه تحصیل دانش‌آموزان عشایر نیازمند و نخبگان شد و یادآور شد: برخی از مناطق عشایرنشین خراسان جنوبی نیاز به اعزام مبلغ دینی داشته که نیازمند همکاری مسئولان است.

این معتمد عشایر زیرکوه با بیان اینکه شورای عشایری در سال گذشته تشکیل شد، اضافه کرد: این شورا به جنبه عملی و کاری نرسید، چراکه برخی از دستگاه‌ها همکاری نکردند.

اسدزاده به تشکیل شورای عالی عشایر در کشور اشاره کرد و متذکر شد: با تشکیل این شورا عشایر می‌توانند با مسئولان کشوری در ارتباط بوده و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.

وی اذعان داشت: احیای صنایع‌دستی عشایر و بازاریابی برای آن جزو انتظارات اصلی عشایر این منطقه است.

این معتمد عشایر زیرکوه با بیان اینکه در تمام قسمت‌ها کمتر به بانوان عشایر توجه شده است، افزود: بانوان عشایر باید بیشتر در برنامه‌ریزی‌ها و امور عشایر سهیم باشند.

اسدزاده به برنامه‌های اصلی عشایر اشاره و خاطرنشان کرد: جذب حداکثری عشایر در بسیج، تحقق اهداف مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی و تلاش بیشتر برای تولید بیشتر و مدیریت مصرف از جمله این برنامه‌ها است.

در پایان پنجمین همایش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان عشایر خراسان جنوبی از برخی از فرهیختگانی که با بسیج عشایر همکاری داشتند، تجلیل شد.

انتهای پیام/69021/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول